Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD utrymme?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-16 13:28

Jag har:
1st OS X partition på 8GB
1st OS 9 partition på 2GB
1st MEDIA partition på 10GB

Har i visinigsalternativet valt att visa hur mycket som är fritt. Nu till min fråga...

Hur kommer det sig att det visar en helt annat tal än vad jag tar "visa info" på alla mappar?

Vart tar hårddiskplatsen vägen???

Finder visar inte allt som finns på disken. Systemet har t.ex. en hel del kataloger (t.ex. /usr, /bin och /sbin) som döljs i Findern. Dessutom tar filsystemet i sig upp en del plats.

• Oregistrerad
  • 2002-10-16 14:09

Är det verkligen så? Även finder borde väl visa hur mycket plats som finns på disken vare sig det är osynligt eller ej??
Det är ju fullständigt ointressant att veta hur mycket som finns kvar om det inte stämmer med verkligheten.

Eller?

Martin

Jag tror att Samuel K menar att det som visas om du tar "Get Info" på alla mappar som ligger på disken inte tar med dolda mappar/filer. Om du däremot väljer att visa diskens lediga utrymme med hjälp av visningsalternativet så blir det det rätta.

Eller har jag fel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 16:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olesen:
Jag tror att Samuel K menar att det som visas om du tar "Get Info" på alla mappar som ligger på disken inte tar med dolda mappar/filer. Om du däremot väljer att visa diskens lediga utrymme med hjälp av visningsalternativet så blir det det rätta.

Eller har jag fel?

Du har rätt.

1
Bevaka tråden