Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync i Tiger -> Tvinga folk till .MAc

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 09:20

Hej hopp!
Har ett problem i Tiger. När jag väljer Synca nu från meny symbolen händer ingeting. Dem snurrar lite men synkar varken iPod eller min mobil. Om jag däremot startar iSync och klickar på sync funkar det som vanligt.

Har Tiger endast stöd för .Mac syncning från meny symbolen eller? I så fall börjar min kärlek till apple försvinna. Känns som om de vill tvinga folk till .Mac.

Ja ja innan jag vet ska jag inte bli arg men men

Någon som lyckats köra vnalig iSync från menyn??

//henke

Jag kör utan synkning mot .mac - jag synkar bara min mobil med ical och adressboken. Inga problem.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-05-06 09:47

Här startar iSync för att efter någon sekund 'unexpectedly quit'. Ominstallation är gjord resp plist kastad men inget hjälper.
Det trodde jag inte om Tigern.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 10:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kör utan synkning mot .mac - jag synkar bara min mobil med ical och adressboken. Inga problem.

Och du trycker bara på Sync ikonen upp i menyn -> Synca nu??

Ja.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 10:22

Hmm skumt. Mitt funkar endast om man öppnar iSync först. Annars snurrar den lille ikon jeflen bara några sekunder sen slutar den..kankse ngn plist fil man bör slänga

//henke

• Medlem
  • 2005-05-06 10:39

Jag tänkte precis skriva att iSync funkar oklanderligt, näst intill dock. Den vägrar att starta automatiskt när jag kopplar in iPoden, som den brukade göra i 10.3. Nu måste jag starta iSync manuellt varje gång jag vill synca (trots att jag har klickat i "synkronisera automatiskt när iPod är ansluten". Förutom detta var jag tvungen att lägga till iPoden igen i iSync efter Tiger-installationen, då den av någon anledning hade försvunnit därifrån.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 10:46

Mmmm jag var oxå tvungen att lägg in mina enheter på nytt men det kan jag förstå. Använder dock inte automatisk synkning men det är lustigt att det blivit så. Har du testat släng com.apple.isync.plist eller com.apple.isync.registry.plist??

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 22:48
Ursprungligen av henkez:

Hmm skumt. Mitt funkar endast om man öppnar iSync först.

Likadant för mig: Startar man programmet iSync och synkar därifrån funkar det, emedan menyikonen endast har kopplingar mot .Mac och således inte kan synka mot exempelvis mobilen.

Skumt och dumt!

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:00

En annan grej som är en bugg i iSync under Tiger:

Har man fler än fyra kalendrar kan man inte scrolla (rullningslisten saknas) till vilka man ska välja att markera i listan och man har därför ingen kontroll vad som ska föras över till mobilen...

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 13:28
Ursprungligen av uptown:

En annan grej som är en bugg i iSync under Tiger:

Har man fler än fyra kalendrar kan man inte scrolla (rullningslisten saknas) till vilka man ska välja att markera i listan och man har därför ingen kontroll vad som ska föras över till mobilen...

Har varit så länge!
Men använd piltangenterna så kan du komma längre ner i listan.

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 14:12
Ursprungligen av Ola Hansen:

Har varit så länge!

Nej, inte i någon av de Panther-versioner jag haft...

Ursprungligen av Ola Hansen:

Men använd piltangenterna så kan du komma längre ner i listan.

Nej, det funkar inte. Går inte ens att få in någon isättningspunkt eller liknande.

Pratar vi om samma sak?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 11:17

Jag är besviken på att det fortfarande inte går att synka kalendrar och adressböcker mellan två macar. Vore hur enkelt som helst att implementera, men Apple vägrar eftersom de vill att folk prenumerar på .Mac. Det är faktiskt ännu värre i Tiger än i Panther, särskilt vad det gäller kalendrarna där de har krånglat till filformatet.
De tredjepartslösningar som finns är lite skakiga.

Det borde gå att lägga inställningsfilerna på en server och sen länka via alias i användarinställningarna. Det blir ingen "synk" iofs men för att hålla två eller fler av sina egna datorer identiska borde det kunna fungera.

Jag har synkat min adressbok med en T610 i Tiger utan problem och utan .Mac.

Ursprungligen av C-mon:

Jag är besviken på att det fortfarande inte går att synka kalendrar och adressböcker mellan två macar. Vore hur enkelt som helst att implementera, men Apple vägrar eftersom de vill att folk prenumerar på .Mac. Det är faktiskt ännu värre i Tiger än i Panther, särskilt vad det gäller kalendrarna där de har krånglat till filformatet.
De tredjepartslösningar som finns är lite skakiga.

Hur är det med att sätta upp sin egen WebDAV och synka via den?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-11 11:26
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har synkat min adressbok med en T610 i Tiger utan problem och utan .Mac.

Men inte utan att ha iSyn igång eller hur? I så fall kan du ju inte fått iSync 2.0 eftersom Apple skriver på sin sida tt det INTE går med 2.0 utan att man har iSync startat...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301340

Säger allt....

//henke

Ursprungligen av henkez:

Men inte utan att ha iSyn igång eller hur? I så fall kan du ju inte fått iSync 2.0 eftersom Apple skriver på sin sida tt det INTE går med 2.0 utan att man har iSync startat...

Ah, sorry, jag körde förstås genom att ha iSync igång.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 15:28
Ursprungligen av Adrian B:

Hur är det med att sätta upp sin egen WebDAV och synka via den?

Det skulle jag gärna göra om jag visste hur man gjorde. Har du några tips på var jag ska börja leta info för att sätta upp en sådan lösning?

Ursprungligen av C-mon:

Det skulle jag gärna göra om jag visste hur man gjorde. Har du några tips på var jag ska börja leta info för att sätta upp en sådan lösning?

Jag gjorde ett gäng seriösa försök att få detta att fungera hos mitt webbhotell förra året, men jag gick bet på det, så jag är nog inte rätt person att fråga. I slutändan skyllde jag på webbhotellet tror jag

Det finns intruktioner på nätet för hur man sätter upp WebDAV på en Apacheserver rent allmänt och även för hur man gör det på en mac i OS X. Jag har inga länkar här och nu, så jag nöjer mig med STFW... En bra utgångspunkt är i alla fall att göra en sökning på WebDAV på macosxhints. Där finns en del skrivet.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-10 21:45

Kan bara upplysa er alla att Apple har tagit bort Sync Now funktionen för mobile devices.
Det går alltså inte i iSync 2.0 att välja Synkronosera nu från menyn för att synca mobila enheter om INTE iSync redan är öppet.

Citat:

Phone tip: To sync with any phone that's been configured in iSync, the iSync application must be open to sync to it via Sync Now from the Sync Status menu. In other words, if you set up a mobile phone in iSync, you will not be able to sync information with it from the Sync Status menu if iSync is not open.

Bajsapple...

//henke

Min iSync i Tiger kraschar så fort jag klickar Sync-knappen. Har kastat allt och installerat om Tiger en gång men problemet fortsätter. Har .mac samt en T630.

Jag får känslan av att Apple kladdar till det mesta som har med synkning att göra - innan var allt (inklusive .mac) samlat i iSync, men nu synkas .Mac via menyn, iPods via iTunes och resterande enheter via programmet iSynk.

Detta innebär mycket kladdande när jag skall synka iPoddar, telefoner mm. Suck

Ursprungligen av henkez:

Hej hopp!
Har ett problem i Tiger. När jag väljer Synca nu från meny symbolen händer ingeting. Dem snurrar lite men synkar varken iPod eller min mobil. Om jag däremot startar iSync och klickar på sync funkar det som vanligt.

Har Tiger endast stöd för .Mac syncning från meny symbolen eller? I så fall börjar min kärlek till apple försvinna. Känns som om de vill tvinga folk till .Mac.

Ja ja innan jag vet ska jag inte bli arg men men

Någon som lyckats köra vnalig iSync från menyn??

//henke

Även om det stör mig att det inte går att synca direkt så löste jag det såhär med min mobil.
Jag gick in i systeminställningarna, valde konton, mitt konto, startobjekt, valde isync och valde göm.
På sätt går alltid isync igång vid start men ställer sig i dockan.

Då funkade det att välja "Synkronisera nu" utan att man behöver göra extra steg med att starta isync.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-05-25 11:27
Ursprungligen av TiTorsten:

Jag gick in i systeminställningarna, valde konton, mitt konto, startobjekt, valde isync och valde göm.
På sätt går alltid isync igång vid start men ställer sig i dockan.

Då funkade det att välja "Synkronisera nu" utan att man behöver göra extra steg med att starta isync.

Nope, iSync bombar nu också.

1
Bevaka tråden