Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macam och iChat - kan de fungera ihop?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lånade hem en Logitech kamera och hittade Macam (som var uppdaterad nyligen). Jag kan få kameran att fungera i Macam, men kan den fås att fungera i iChat? Jag kan inte få någon bild och hittar ingen info på hur man borde göra...?

Någon vänlig själ som har något tips?

• Oregistrerad
  • 2005-05-25 22:58

Kameran och maccam är USB och iChat letar efter FW-kameror.
Förr fanns det något jox till APE som gjorde att man kunde få en USB-grunka att se ut som en FW-grunka för iChat.
Om du kollar på versiontracker.com så hittar du säkert några olika som funkar (olika )

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-25 23:34

Dem har gjort om det programmet så att det inte behöver APE längre, finns att få tag på här:
http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/

Finns en demoversion som funkar typ 15 min, annars kan man köpa programmet för $10.

Provade också ichatUSBcam, men jag förstår inte riktigt resultatet. Jag kan vara få fram att skrivbordet visas i iChat. Har inte provat så mycket men ska försöka få en länk mellan en iBook G3 500 MHz och min egen iBook G4 1.07 GHz så jag provar ut lite varianter. Jag har inte använt iChat tidigare så jag är inte så hemma på det (har skaffat ett AOL, men måste "provchatta" med någon).

1
Bevaka tråden