• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-26 19:36

Jag vet att olle@mac.com har skrivit om att göra sitt eget backupbatteripaket när det gamla lagt ned verksamheten här , jag har nu tagit tjuren vid hornen och gjort ett.

Jag gick till Batterilagret för att få hjälp med att hitta nya celler och för att få dem punktsvetsade. Efter ett par dagar fick jag veta att de inte hittade några celler i hos sina kontakter i Sverige. Jag Googlade lite och hittade en tysk nätbutik med jordens fulaste design men priserna var de bästa jag hittade bland de tyska och engelska: http://www.abcde.de/.

Jag skickade ett mail och frågade om pris inkl frakt till Schweden jag frågade också hur jag skulle betala, efter ett par dar fick jag till svar att han ville ha €25.00 för fyra st Panasonic VL2330 och att jag kunde betala med paypal eller skicka sedlar i ett anonymt kuvert när jag fått dem! Sagt och gjort, det var bara att beställa, andra leverantörer låg på knappt €9.00/styck, två dagar senare får jag ett vadderat kuvert med cellerna. Passade på att testa paypal och kan konstatera att det är en smidig lösning om man bara har ett passande kort att koppla det till.

Ny tur till Batterilagret som punktsvetsade och återanvände sladdar och dekalen som fungerar som isloation, jag fick pynta en hundring, det fungerar kalasbra till ett totalpris på 340:-, har inte kollat men har för mig att jag läst i nån diskussion att man får betala en tusing till om man köper det som reservdel.

det är kul att meka