Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa teckensnitt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ibland klantar man till sig, har fått in ett stort antal teckensnitt i min maskin. Undrar nu om det finns något sätt att få bort dem. Tex. skulle fungera att återställa som det var när macen var ny? Är lite segt att starta vissa program. Hoppas att ni har en lösning på min klantighet

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-05-26 08:32

Det är "bara" att leta reda på de olika font-mapparna och plocka bort de snitt du inte behöver eller vill ha kvar. En väldigt bra guide som informerar vilka fonter som systemet behöver publicerades här för nån vecka sen: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=76865

Å andra sidan kan du kanske skaffa Extensis Suitcase där du kan aktivera och avaktivera de snitt som du tillfälligt behöver.

Tack för tipset, bara att sätta igång.

Ursprungligen av biffen:

Ibland klantar man till sig, har fått in ett stort antal teckensnitt i min maskin. Undrar nu om det finns något sätt att få bort dem. Tex. skulle fungera att återställa som det var när macen var ny? Är lite segt att starta vissa program. Hoppas att ni har en lösning på min klantighet

Sen 10.2 (tror jag eller var det tidigare) så finns det i programmappen nåt som heter Typsnittsbok. Funkar klockrent. Gruppera, avaktivera, mm. Allt det som man brukar behöva göra när typsnitten hopar sig i tråkiga drivor av nästan samma sak...

1
Bevaka tråden