Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB driver till iTunes för Sony mp3-spelare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en Sony nw-e407 Mp3 spelare som jag vill koppla till iTunes via USB. Det vill inte iTunes...
Var hittar jag rivers eller plug ins? Har letat på nätet utan resultat.

Tror jag inte du kan. Givetvis kan du använda iTunes och dra filerna du vill ha på spelaren från iTunes till spelaren. Men samma koppling som mellan iPod och iTunes, med synkning och allt, finns inte.

Nä, att synken inte fungerar förstår jag också.
Men i det här fallet så är det så att spelaren över huvud taget inte kommer upp i iTunes. Den syns bara på skrivbordet, och filer som dras till den från skrivbordet kan inte spelas.
Jag vill alltså få iTunes att hitta spelaren så jag kan lägga filer på den. Det är allt jag begär...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-27 18:23

Det går inte att få upp den i iTunes, utan det är vägen via skrivbordet som gäller.
Det är inte så att det är musik köpt på ITMS som inte funkar? För den är ju kopieringsskyddad.

Så här är det:

Enligt Sony går det bara att lägga in musik via deras egen mjukvara "Sonic Stage"
Inget annat fungerar.
Sonic Stage fungerar BARA på diverse PC-operativ.

Jag sitter alltså med en svindyr maskin som bara kan användas som ett 1Gig USB-minne på en Mac.

Värdelöst!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-27 19:18

Det verkar som att din spelare bara kan spela upp filer i Atrack-format för vilket det saknas för i andra OS än Windows. Surt. Du kan inte försöka byta tillbaka spelaren?

Nej, den klarar även mp3 och WMA. Men inte mp4. Har du testat att bara slänga över vanliga mp3?

Ja, jag har lagt vanliga mp3 direkt från skrivbordet i den, och det funkar lika dåligt som att göra det med en iPod.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-27 19:35

Leftrustle: Du verkar ha rätt, dålig källkontroll från min sida. Å andra sidan:

Citat:

It's not all congratulations to Sony, sadly they have plumped for Atrac3 as the main format on this network walkman with MP3 as a grudging afterthought. Why is this such an issue? well it forces us to use the frankly abysmal Sonic stage 3 software.

Källa: http://www.lordpercy.com/sony_nw-e407.htm

Resultatet är ändå detsamma ur (mac-)användarvänlighetsperspektivet. Kanske blir det trots allt lättare att hacka det här systemet nu när åtminstone filformatet är öppet. Ändå, fel väg att gå.

1
Bevaka tråden