Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha ett bra, icke krävande, divX program

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, min ibook 600mhz 384mb klarar inte riktigt av quicktime, den är lite för seg för det. VLC är jättebra, men i och med tigeruppdateringen funkar ju inte det heller. Så vad ska jag ha för program som inte kräver mycket?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 18:01

Va? Funkar inte VLC på Tiger? Tala i så fall inte om det för min stackars G4. Skämt åsido, åsyftar du kravspecen som man hittar på versiontracker, där G4 omnämns, gäller det ju för att erhålla "smooth" mpeg2-avkodning. Programmet ska fungera i övrigt på en G3. Och om du lider av gå-ur-fullskärmsläge-buggen finns tydligen en fix för det med en betaversion på adressen http://download2.videolan.org/pub/videolan/testing/vlc-0.8.2-test1/macosx/
Om VLC av någon annan anledning inte passar dig kan jag varmt rekommendera MPlayer.

Allra bäst vore om det kunde dyka upp bättre codecs för QuickTime. DivX och Xvid kräver sin tribut och HACKAR ofta. Det är trist det att det ska vara så svårt att ordna!

• Oregistrerad
  • 2005-06-01 19:40

mplayer (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16623) funkar mycket bra på min burk och den är 100mhz segare än din i processorfart (fin liten pismo)...
vlc är ngt mer krävande, funkar... men inte bra...

Ursprungligen av Jonny Larsen:

mplayer (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16623) funkar mycket bra på min burk och den är 100mhz segare än din i processorfart (fin liten pismo)...
vlc är ngt mer krävande, funkar... men inte bra...

Funkar inte.

När jag lagt in mplayer i program, startar och lägger in en film och trycker play kommer videorutan upp, visas ingenting, sen hänger den sig och stängs ner. Händer varje gång jag provar, laddat ner och försökt 2 ggr.

Vlc är helt paj på min tiger. Jag har beta varsionen, men om jag spelar en film så stängs ljudet av efter några minuter och några sekunder efter det så hänger sig programet och stängs ner.

Finns det inga codec till quicktime? (när jag spelar upp vissa .avi filer i det så kommer det inget ljud, vad är detta?)

Quicktime codecs:

www.3ivx.com
www.divx.com

Inget ljud har väl att göra med att du även behöver ac3-codec, vill jag minnas.

Ursprungligen av Andersson:

Quicktime codecs:

www.3ivx.com
www.divx.com

divx funkar inte till 10.4. Det står på sidan, ska prova 3ivx om det funkar... Åh att detta ska vara ett problem!! Dom får fan fixa lite spelare till Tiger, blir galen!!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-06-09 02:30
Ursprungligen av martin_stenmark:

divx funkar inte till 10.4. Det står på sidan, ska prova 3ivx om det funkar... Åh att detta ska vara ett problem!! Dom får fan fixa lite spelare till Tiger, blir galen!!

Den funkar inte helt perfekt men den funkar... finns en bugg gällande minimering av fönster men i övrigt går den ganska bra. Om du har mp3 ljud i dina divx filmer måste du ha divx codec eftersom quicktime inte klarar mp3 i avi filer på egen hand. 3ivx fungerar men innehåller inget för att hantera mp3 ljud.

• Oregistrerad
  • 2005-06-09 00:48

Varför funkar inte VLC hos er då? Kör VLC på Tiger (visserligen G5a). Funkar perfekt, förutom att det börjat krascha lite då och då när man stressar programmet mycket. Dock kraschar det aldrig när man bara tittar på en film.

Vad gjorde man egentligen innan DivX fanns till Mac?

Köpte sina filmer?

1
Bevaka tråden