Hejsan!
Jag har haft mac i snart fyra ar, och inte haft ett enda problem med dem.
Jag befinner mig for tillfallet i Barcelona under sex manader med min PB 12" 1.33 Ghz som jag kopte precis innan jag stack hit.
Forra veckan sa kollade jag pa en helt vanlig DVD-skiva som jag hade hyrt pa narmaste affaren och mitt under filmen sa kommer en svart ruta upp om att man maste stanga av datorn direkt. Hela systemet bara fryser sig.
Nar jag startade om den igen sa borjade det grafiska systemet bete sig valdigt konstigt. Fonster hangde inte med utan stannade i sin ursprungliga position om man flyttade pa dem. DVD-spelaren och QuickTime gick inte overhuvudtaget att oppna, och systemet var allmant langsamt.
Jag gick och kopte Mac OS X Tiger i forrgar for att se om jag kunde installera det och fa bort nagra gamla systemfiler (jag hade Panther 10.3.9 innan och hade inte med mig mina installationsskivor) men da gick det bara annu varre. Det gar inte overhuvudtaget att komma in i Mac OS X nufortiden. Datorn startar upp och kommer till det graa och laddar, men nar den ska in i Mac OS X sa blir det bara helt blatt (fargen).
Jag forsokte aven igar att radera hela harddisken och installera pa nytt, men det hjalpte inte.
Jag kan heller inte anvanda min garanti for att jag inte kommer hem till Sverige forran om tva manader.
Jag ar i desperat behov av hjalp, for att jag behover fortsatta jobba med min portfolio bl.a.
Ar det nagon vanlig sjal som kan hjalpa mig?
Tack pa forhand,
Mattias