Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hittar jag fd adressnoteringar i backupen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej..
jag har en hel del adresser sparade på min gamla hårddisk, som jag lyckligtvis tog en backup på innan den kraschade.. jag har sparade både bibl mappen och library när jag levde i panther-världen.. vart ska jag rota, för att få tillbaka alla mina namn och adresser??

någon som även vet vart internetinställningarna finns??? jag hittar inte inloggningsnamn samt lösenord i nyckelknippan (från den gamla hd)..

Du nämner inte vilket program du använt...

Här är ett allmänt tips för att ta reda på var saker sparas.

Gör en förändring i programmet som garanterat kommer att skrivas till hårddisken. I ditt fall lägger du in en ny adress i adressboken.
Ta sen fram Finder och sök igenom biblioteksmapparna efter ändrade objekt med dagens datum. Sortera träffarna i datumordning så ser du det som ändrats den senaste minuten överst i listan. Namnen på systemmapparna i Mac OS X är ofta självförklarande så det är inte så svårt att hitta rätt mapp.

Ursprungligen av venacava:

jag har en hel del adresser sparade på min gamla hårddisk, som jag lyckligtvis tog en backup på innan den kraschade.. jag har sparade både bibl mappen och library när jag levde i panther-världen.. vart ska jag rota, för att få tillbaka alla mina namn och adresser?

Hem > Bibliotek > Application Support > AdressBook

tack!! lyckades rädda allt )

1
Bevaka tråden