Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP för film?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett problem för mig och andra filmare är arbetet med att bränna och skicka ut dvd's till festivaler, tv och branchfolk. Något som är otroligt tidsödande, speciellt om man har ett högt produktionstempo. Det skulle underlättas avsevärt om man kunde lägga upp filmen på en ftp som man sen kan hänvisa intresserade till. Så min fråga är om någon vet av något sådant?

Vad menar du? En gratis FTP eller vill du veta hur du sätter upp en egen FTP-server?

Jag känner inte till någon gratis FTP men det finns en gratistjänst som heter yousendit.com. Filerna får vara upp till 1 gb och länken lever i 7 dagar har jag för mig. Vet inte om de har restriktioner på trafiken (dvs hur många som får ladda ner filen). På sidan där du laddar upp filen får du ange en epostadress till mottagaren. Mottagaren får ett mail med en nedlladdningslänk. Om du istället anger din egen adress som mottagare så får du en länk du kan sprida vidare på egen hand.

www.yousendit.com

Enkelt svar: FTP finns tillgängligt från början på din Mac. Slå bara på det under Fildelning i systeminställningar.

Sen bör du ha en snabb internetuppkoppling om du vill att folk ska kunna hämta filmerna relativt snabbt. Kanske är du också bakom brandvägg eller liknande, och då måste den ställas in för FTP också.

Ciryon

Hej!

http://www.withoutabox.com/

Här kan man bl a ladda upp sin film som sedan finns tillgänglig för festivaler och liknande. Finns även en databas med festivaler som kan ge dig tips om visningstillfällen. Läs och se vilka tjänster de erbjuder.

1
Bevaka tråden