Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt lagg i program i Tiger 10.4.1...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat uppmärksamma att det efter en stund börjar lagga i bl.a. Photoshop CS1, BBEdit och några andra program. T.ex. i Photohop när jag flyttar ett objekt så hackar det, samma sak när jag ska välja en färg osv. T.o.m i BBEdit som bara är en texteditor så laggar det att skriva text och flytta markören osv.
Så fort jag startar om programmen så flyter det bra igen, men efter en stund blir det laggigt igen. Lagom irriterande!

Och jag upplever också att det går slöare med Exposé när man visar överblicken av alla fönster. De två andra funktionerna flyter rätt bra och dashboard också.
Sen blir det mycket ofta "badbollar" i Tiger där det egentligen inte borde vara det.

Blir mer och mer besviken på Tiger efter allt sånt här som dyker upp. Ibland känns det som man vill byta tillbaks till Panther för det flöt bättre. *snyft*
Men förhoppningsvis så kommer det en uppdatering så småningom där de löst många av dessa problem. Bara att vänta och se.

(By the way så kör jag på en dual 1,8GHz G5, Radeon 9800 XT, 1GB RAM.)

• Medlem
  • 2005-06-05 18:43

precis detta va det för mig och min 800 mhz g3 ibook med 640 mb ram., lite "skönt" att någon annan med bra mycket kraftfullare dator har samma problem. ska även säga att jag installerade fräscht från start

förstrår inte varför 10.4 segar sig förmig, det mest irriterande är ju hackningen av animationen när man köra F9-exposé effekten, BLÄ!

Jag blev av med de flesta såna här bekymmer när jag plockade ut minne som inte var matchat, samt lät bli att kopiera tillbaks backuper av preferencefiler från Panther. Dock, när man gör en stor kopiering så kan datorn nästan sluta att funka efter en stund. Det är nåt mysko med Tiger, har oxå funderat på att börja med Panther igen, men dashboard är så bra så jag drar mig för det. Men helt klart funkade Panther bättre, såna buggar som att kopiering inte funkar riktigt borde inte finnas i en skarp version av ett os. Påminner lite om W95 första versionen. Kör hårdvarutestet på Tigerskivan, tryck alt under starten så kan du välja vad du vill starta, lägg särskilt märke till om minnesmoduler som jobbar ihop inte är av samma revision.

Senast redigerat 2005-06-06 14:04
  • Medlem
  • 2005-06-06 13:49

tycker det är helt oacceptabelt, jag bytte tillbaka till 10.3.9 en vecka efter tiger kom ut på marknaden & jag hadde det installerat...USELT, gick ju knappt att jobba.

1
Bevaka tråden