har ett grymt irriterande problem som jag inte finner någon lösning på,
har en Cube/450 hemma som ja kidnappat från jobbet som titt som tätt tappar
kontakten med antingen musen eller t-bordet eller både och?! sökte i forumen och
hittade folk med liknande problem, men svaret de fick var att musen antagligen var glapp
eller så var en sladd knäckt? men det känns inte som det är det som är mitt problem, hör hur datorn
står och "tuggar" och antagligen letar efter USB-portarna eller nåt i den stilen, min tanke är att portarna inte får tillräckligt med ström, har även testat en macally mus och den tappades oxå bort fortare än kvickt... om ja drar ur usb-kontakten till den för tillfälelt strulande enheten och sätter i den igen så hittas enheten igen och fungerar allt från 10 sek till flera timmar innan den lägger ner igen...
problemet uppstår under både 10.2.8 och 9.2.2, så jag är hyfsat säker på att det är hårdvaru-betonat.
har även lyckats kolla "Apple System Profiler" under "devices and volumes" när någon enhet inte hittas och burken anser att den hittar båda USB-portarna och ibland även enheten tex musen, står svart på vitt att den finns där och hur mycke ström den dras osv men inte faen funkar den för det
nån som har en fundering angående detta?
Mvh
//NIC