Jag börjar misstänka att någonting som hanterar kylning inte fungerar som det ska i min PB17. Att bara ha igång maskinen, med Mail, Firefox och iTunes startade, drar upp temperaturen så att fläkten går. Att jobba utan lurar med musik funkar inte längre.
I bifogad bild syns hur processortemperaturen stiger till 60 grader innan fläkten drar igång och pressar ner till 55 igen. Grafen visar läget över natten då maskinen inte används alls. Det ser likadant ut när jag sitter och jobbar, oavsett hur mycket eller lite jag lastar den. Processorn tuggar på, men det ligger inga tokprocesser som drar kraft. Jag har 1 Gb Ram, lika många GHz och gott om plats på min hårddisk. Laptopen står på ett ställ som ger god luftcirkulation på undersidan och jag har inga FW- eller USB-prylar som drar ström.
Kan det vara någon fläkt som inte fungerar? Är nånting tilltäppt så att luften inge kan cirkulera? Eller ska man acceptera att det är på det här sättet?
Jag kan inte avvara min laptop någon längre tid, så jag drar mig för att lämna in den. Är det någon som varit med om något liknande och kan berätta om det löst sig?