Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera om bilder om switch?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-06-08 22:33

Funderar på att switcha till Mac, men blir tveksam (dels även av Intelgrejen) då jag har förtsått att PS 3 för Mac inte har Album funktionaliteten. Jag har 3.000 bilder som är sorterade med taggar i PS 3 PC versionen. Måste jag sortera om alla mina bilder om jag skulle switcha?

Aldrin

Nej, Photoshop ELEMENTS 3 har inte Sorteraren (dvs albumet) i Macversionen. Däremot om du köper en ny Mac får du ju iPhoto som fungerar rätt bra också (gratis). Enligt Adobe ska Photoshop Elements 3 vara helt integrerat med iPhoto... men frågan är ju om dina taggar hänger med, eller om iPhoto har sina egna koder för taggar.

Du kan ju prova att maila en bild med taggar till någon med Mac och kolla om taggarn hänger med som du tänkt dig?

• Medlem
  • Täby
  • 2005-06-11 08:45

Känner tyvärr ingen som har en Mac. Borde vara flera som har stött på detta "problem" tycker man ....

• Medlem
  • Öland
  • 2005-06-11 13:17

det finns ju många här omkring sthlm på forumet, snacka med någon, det brukar inte vara några problem att fixa ett möte och ordna upp sådana saker

1
Bevaka tråden