Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är IE så långsam på Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-12-06 10:23

Min bank har bytt internetbank-system och kräver numera Internet Explorer (för Mac el. PC) för att logga in. Har hittills bara kört på Macen och har tyckt att det varit fruktansvärt långsamt och segt, och har dragit slutsatsen att det varit pga det nya systemet som varit lite för "avancerat" och tungrott.
Igår testade jag det för första gången på PC:n och swosch vilket fart det var!!
Det kändes som ett helt annat system.
Jag upptäckte även att det var java-applets som låg i botten för säkerhetslösningar m.m.
(Java tycker jag ju borde fungera bättre på Macen, eller...)

Varför går det så j-vla segt på Macen?

(Och jag menar verkligen sirapssegt

Ja-a du, det har vi frågat oss i åratal...

Ett tag trodde jag att det inte gick att skriva bra webbläsare för mac pga av något grundläggande fel i systemet, men Chimera har ju visat att det går!

Jag tror det har att göra med Java-motorn i OS X, sen får alla förståsigpåare säga vad dom vill.

Tidigare diskussion i ämnet

När man gör bankärenden med chimera så är det N som i Netscape som är märke till vänster.

rolloq

Citat:

quote:Varför går det så j-vla segt på Macen?

För att Microsoft Windows bygger på explorer som fönsterhanterare, och det gör inte Macen. Så svårt är det....Och efftersom Explorer därmed är 100% optimerat för Windows, och säkert inte mer än 5% (hehe, underdrivt, men ni fattar

) för Mac OS X så går den långsamt som sirap, eller vad ni nu vill kalla det

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:

Citat:

quote:Varför går det så j-vla segt på Macen?

För att Microsoft Windows bygger på explorer som fönsterhanterare,.....

Netscape är också mycket snabbare i Windows än på Mac, och Netscape är definitivt inte skalet man kör i, så ditt svar är fel.

Du får hitta felet i MacOS någonstans. För Macen är verkligen pinsamt långsam att surfa med. När vissa Macmänniskor har en PC med Windows bara för att surfa med då är det något fel.

1
Bevaka tråden