Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera video med automatik..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Köpte en Elgato EyeTV 410 (DVB-T) för en tid sedan. Vid inspelning skapas en MPEG2-fil som sedan kan exporteras i olika format. Jag vill helst undvika att exportera till Quicktime-kompatibelt format från EyeTV-programmet utan vill låta det skötas på en annan dator (server) som står i garderoben.

För detta ändamål har jag provat med Cleaner 6 som kan hålla koll på mappar för att se om där dykt upp nya videoklipp och automatiskt konvertera om så är fallet. Ett problem i detta är att många av svt:s sändningar sänds med Dolby Digital-ljud, vilket Cleaner 6 inte kan hantera. Då blir det No Audio på klippen.

Finns det några andra program som klarar Dolby Digital och som kan exportera enligt önskemål?

Hur fungerar Compressor som medföljer Final Cut Pro? Är det ett alternativ?

Kan Compression Master hålla koll på mappar och konvertera därefter?

Jag tror att CM kan det ja.. Sorenson Squeeze kan det iaf.

CM har inte watchfolders i den meningen, det har dess stora! storebror Compression Engine däremot.
http://www.popwire.com/product_info.php?cPath=1&products_id=3 men den kostar en slant mer däremot är den just tänkt som en automatiserad server programvara.

Ang Dolby Digital i SVTs DVB-T sändningar ska jag ta en titt på det imorgon med mitt fräscha Elgato PC Card som trots direkt utsikt till Nackamasterna ändå inte har mer än 70% mottagning.. good stuff.

När du kör EyeTV så kan du ju välja o spara ner till antingen program el elementary MPEG streams, men du kan även exportera ut till olika program (presets) el välja en QT codec för output.

Tanka ner senaste EyeTV så har du nog vad du söker, sen att det inte sker helt automatiskt kanske du kan trixa till med Automator?

Tanken var ju att slippa exportera till något annat format än MPEG2 från Elgato EyeTV och överlåta detta till min serverdator i garderoben. Detta på grund av att det tar otroligt lång tid att encodera om dessa, oftast ganska långa klipp.

Svårt o komma ifrån tiden med o encoda, men jag förstår du vill slippa koda på din arbetsdator

1
Bevaka tråden