Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync och Tiger?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
har precis köpt Tiger...
Har installerat Palm desktop med Hotsync, men kan inte få isync att fungera... är detta ett känt problem eller vad gör jag för fel? Är det något speciellt jag ska tänka på? Får felmeddelande att jag installerat på fel sätt och isync kan inte se min enhet...
HJÄLP! Snälla!
Tack på förhand.
Sofia

Jag vill minnas att det ska finnas ett hjälpprogram på Apples sida om iSync att ladda ned. HotSync Manager vill jag minnas. Den behövs för att få Palm att fungera med iSync första gången, dvs. att para datorn med Palmen

Jag vill minnas att det står väldigt bra beskrivet i iSync-hjälp exakt hur du ska göra.

Hej.
Jag satt själv och slet med detta för någon vecka sedan (nybörjare på Mac).
Först och främst så var jag tvungen att installera Palm Desktop från originalskivan. Versionen som finns att ladda ner från PalmOne fungerade inte för mig.

Det krånglade också fram tills jag installerade PD som "administratör".

Sedan var det bara att välja "Aktivera Palm-OS synkronisering" i iSync och sedan göra de vanliga inställningarna i HotSync Manager. HotSynk->Conduit settings för att aktivera Palmen i iSynk (enable iSync for this device).

// Stefan

Tack för era svar, men jag har provat allt ni skriver... jag har installerat Palm Desktop från originalskivan och jag har lusläst iSync-hjälp... ändå går det inte. Märkligt! Det har inte med Tiger att göra då, tror ni?

/ Fia

1
Bevaka tråden