- Gäst
- Oregistrerad ●
I vilken av msn klonerna kan man köra fungerande webcam. Har en usb kamera på ingående och använder adium x idag eftersom det var lättare att starta med än fire som bara krångla. Det var flera versioner och år sedan och har bara använt adium sedan dess.
/J
I vilken av msn klonerna kan man köra fungerande webcam. Har en usb kamera på ingående och använder adium x idag eftersom det var lättare att starta med än fire som bara krångla. Det var flera versioner och år sedan och har bara använt adium sedan dess.
/J
amsn 0.95b klarar webcam "ibland". Det är fortfarande en beta och rätt knepig att få tag på. Men det fungerar ibland.
Var inte så trångsynta macvänner. Vidga vyerna och inse att Mac inte är bäst på allt, det är inget.
MSN Messenger 7 för Windows med tillägget MSG Plus! vilket jag kör på min PC är helt lysande. Spöar skiten ur varenda messenger-klon till Mac. Gränsnittet är dessutom klockrent.
Synd att Messenger 4 till Mac ligger på samma nivå som den Messenger till PC som kom 2001.
Till alla er som har PC och kör Messenger på den, kan jag verkligen rekommendera MSG Plus!.
Som säkert många i denna diskussionen har nämnt, så tycker jag att MSN Messenger (Mac) har allvarliga nackdelar än till PC.
Och eftersom jag aldrig mer kommer återvända till PC, så skiter jag i de och kör på Adium istället, vilket är betydligt snyggare och mer personifierat än MSN.
>>Ihks >> Måste kommentera dig, du verkar vara lite förvirrad själv, men du kanske inte orkar bry dig om det heller? Hade du orkat utforska programet mer, så hade du märkt skillnader.
Alla dessa messenger-program skiljer sig på det ena och det andra.
Allt hänger ju på en själv vilka funktioner man egentligen behöver? Webcam tex, vilken större nytta har jag av den funktionen när kanske 3 av 30 personer på min lista har webcam?
Ljud? Det tar mindre än 1 min att stänga av störande ljud.
Därimot saknar jag ljudkonversation på Adium, vilket jag väntar på ska komma.
Va det någon som kunde ändra statusen på Adium., än bara Away ?
Va det någon som kunde ändra statusen på Adium., än bara Away ?
I den nuvarande versionen finns bara Idle och Away. I nästa version som kommer väldigt snart finns (0.8 beta10-versionen finns att ladda ner från deras hemsida om du är sugen, men den är också inte lika stabil som nuvarande 0.7):
Available
Free for chat
Away
Be right back
Busy
Do not disturb
Not available
Occupied
On the phone
Out to lunch
Invisible
>>Ihks >> Måste kommentera dig, du verkar vara lite förvirrad själv, men du kanske inte orkar bry dig om det heller? Hade du orkat utforska programet mer, så hade du märkt skillnader.
Jag har aldrig sagt att jag inte är förvirrad, men min poäng är att Mac har inte visat förmåga att erbjuda en extremt lättsam MSN klient likt den som finns att hämta för Windows baserade system. Jag vet att för flertalet vänner och bekanta, som inte är speciellt datorintresserade, så väger MSN rätt tungt när dom ska köpa dator. På grund av att Apple inte lyckats erbjuda en sådan klient ännu tror jag lett till att dom har förlorat flertalet köpare.
Jag personligen har datorvana sedan 5-års åldern och har inga problem med att tweaka mina program som jag vill, anledningen till att jag bytte bort AudiumX var främst att programmet hanterade filöverföringar så enormt dåligt. Jag tror skillnaden mellan dig och mig är att jag har en förmåga att se ett problem som du inte förstår.
Jag fick efter några timmars lekande med programmet till det såhär:
http://www.integritet.se/skrivbord1.jpg
men jag var aldrig riktigt nöjd med varken hur det fungerade, Proteus har enligt mig ett renare gränsnitt, vackrare ikon och ett otroligt skönt sätt att hantera flera konversationer. Allvarligt talat så handlar det även mycket om själva intrycket av människorna bakom produkten, om man kör proteus och läser lite på deras hemsida så får jag känslan att dom jobbar mer i samma riktining som jag tänker, vad gäller design, funktion m.m.
Aldrig antagligen. Och anledningen är att alla kommersiella protokoll hålls hemliga. Enda anledningen att vi har 3:e-partsklienter överhuvudtaget är att vissa delar av protokollen har reverse-engineerats (finns säkert något svenskt ord jag inte kommer på just nu).
MSN Messenger 5 för mac kommer inte ha stöd för webcam eller en hel del andra funktioner som finns i Windows versionen.
Detta pga av att MSN messengers video använder sig av en gammal logitech-codec som ingen påstår sig kunna porta till mac-versionen.
Först när Longhorn kommer ut och MSN 8? kan det troligen bli aktuellt med en ny videohantering och därmed förhoppningsvis fungerande med webcam i mac.
Apple å sin sida tror väl att "alla" använder AOL-AIM och iChat, men i Europa och världen utanför USA används mest MSN.
En slags lösning på detta med gränslös webcam-IM borde vara att Apple släpper en iChat version för Windows (som Itunes)
Visserligen finns yahoo messenger (och AIM -fult) som stödjer webcam i mac men inte många pc-vänner "orkar" ladda ner det till windows .
MSN Messenger 5 för mac kommer inte ha stöd för webcam eller en hel del andra funktioner som finns i Windows versionen.
Detta pga av att MSN messengers video använder sig av en gammal logitech-codec som ingen påstår sig kunna porta till mac-versionen.
Först när Longhorn kommer ut och MSN 8? kan det troligen bli aktuellt med en ny videohantering och därmed förhoppningsvis fungerande med webcam i mac.
Apple å sin sida tror väl att "alla" använder AOL-AIM och iChat, men i Europa och världen utanför USA används mest MSN.
En slags lösning på detta med gränslös webcam-IM borde vara att Apple släpper en iChat version för Windows (som Itunes)
Visserligen finns yahoo messenger (och AIM -fult) som stödjer webcam i mac men inte många pc-vänner "orkar" ladda ner det till windows .
Helt rätt ! Total rätt !
Den största viktiga delen är webcam !
Alla andra alternativ program kan inte ge webcam heller, varför försöka ???
Gammal logitech-codec sätter enormt bromskloss för Mac användare, så
att Mac-användare ber PC-användare att byta till AIM, det är inte lätt !
Strunt i andra fina alternativ chatt-program. Tryck på hellre på Microsoft ! !
Dvs snabbt så möjligt skapa universal codec av Microsoft ! !
Jag förstår att det är inte så enkel, tiden kommer att visa hur det blir...
Jag använder inte iChat och de flesta jag pratar med kör skype.
I mitt tycke, skulle iChat innehållit klienter för Win, Linux och Mac samt kunna fungerat som Teams Speak för att ta marknadsandelar. iTunes / iPod verkar ha vänt en del så varför inte iChat. Det tror jag hade varit väl använda marknadsförings medel.
Jag använder inte iChat och de flesta jag pratar med kör skype.
I mitt tycke, skulle iChat innehållit klienter för Win, Linux och Mac samt kunna fungerat som Teams Speak för att ta marknadsandelar. iTunes / iPod verkar ha vänt en del så varför inte iChat. Det tror jag hade varit väl använda marknadsförings medel.
Det tycker jag också för iChat har potential till att utvecklas till ett bra program, men vad spelar det för någon roll om ingen andvänder det.
16nde är inte om en vecka,det är nu på måndag
16nde är inte om en vecka,det är nu på måndag
Mja, men de har ändrat det. Om man läste inne i artikeln så stog det "inom en vecka". Den 16:e är nu borttaget och "inom en vecka" är nu det enda som gäller.
Mja, men de har ändrat det. Om man läste inne i artikeln så stog det "inom en vecka". Den 16:e är nu borttaget och "inom en vecka" är nu det enda som gäller.
Borde det inte vara dags nu då??
Någon som hört något?
Yes!!
Om jag hört rätt ska det vara uppskjutet till nån gång nu i Juni
Microsoft snackar dynga när de påstår att webcami MSN inte går att porta till Mac.
Här är några grabbar som gjort en MSN-klient med webcamstöd: http://www.mercury.to/
Än så länge är det första betan med stöd för att sända en videosignal, så vissa buggar borde logiskt sätt finnas, med andra ord en vanlig MS-upplevelse.
HAHAHA! Kom precis och tänka på en sak!
Microsoft kan ju bara skapa en ny univeral codec, skapa en ny MSN version som alla Windows användare kan ladda ner och sen lägga ut en Mac MSN med stöd för webcam med den nya codecen, borde ju vara hur enkelt som helst!
apple4ever: Det där var ju lagom begåvat skrivet. 1. Vad skulle Microsoft tjäna på det? 2. Tror du själv att de skulle lägga pengar på att A. förbättra nuvarande codec B. Integrera den i MSN för Windows. C. porta den till Mac och svårast av allt D. Marknadsföra den och få alla mindre tekniskt lagda människor att uppdatera sitt MSN?
Nej, det tror inte jag heller.
Ursäkta om jag låter grinig, men som så många andra påpekat finns det ingen vettig MSN-klient till Mac. Det är för min del ett viktigt program, jag vill kunna klicka acceptera när någon skickar en webcam-inbjudan, jag vill kunna ta emot och skicka filer i en vettig hastighet, jag vill kunna se folks hälsningsmeddelanden och extra visningsbilder....
Kolla bara på nya MSN 7 - ingen kan påstå att det är något annat än ett riktigt kompetent IM-program.
Låter bitter jag vet, men det här är anledningen till att jag, trots att jag tycker om min iMac på alla sätt, nu sitter framför min PC, med ett snabbt XP Pro, ett ruggigt snabbt Opera 8 och ett härligt MSN 7. Allt går blixtsnabbt, MSN 7 är kung, och ja, det är till och med värt att sabba öronen pga de sjukligt högljudda fläktarna
Kolla bara på nya MSN 7 - ingen kan påstå att det är något annat än ett riktigt kompetent IM-program.
Funktionerna är det inga fel på, utan det är bara det hemska gränssnittet som skrämmer mig.
Hur kan saker få ta så mycket plats?
Ursäkta om jag låter grinig, men som så många andra påpekat finns det ingen vettig MSN-klient till Mac. Det är för min del ett viktigt program, jag vill kunna klicka acceptera när någon skickar en webcam-inbjudan, jag vill kunna ta emot och skicka filer i en vettig hastighet, jag vill kunna se folks hälsningsmeddelanden och extra visningsbilder....
Det beror ju lite på hur man tänker. Är webcam väldigt viktigt för att hålla kontakt med vissa personer, så visst. För egen del tröttnade jag på webcam som kul grej för många år sen, och jag tycker idag att Adium X är det bästa IM-program jag någonsin sett, och det inkluderar Msn Messenger 5, 6 och 7 för Windows.
Msn7 är inte alls så kompetent. Gränssnittet är som LekochLär för sexåringar och videochatten är värdelös då man enbart ser varandra i frimärkesstorlek. Det enda som talar för msn framför iChat är att alla har det.
Msn7 är inte alls så kompetent. Gränssnittet är som LekochLär för sexåringar och videochatten är värdelös då man enbart ser varandra i frimärkesstorlek. Det enda som talar för msn framför iChat är att alla har det.
Det går att se varandra i helskärm, men jag föredrar ändå iChat då det har mycket högre kvalitet.
Just nu använder jag Mercury, men när jag konverterar film eller om datorn är mycket belastad så använder jag Adium för att det drar så lite CPU kraft.
disposable: Jag tycker inte att du verkar bitter på nåt sätt, alla har ju sina egna åsikter, men det är klart att Microsoft helst inte "vill" ge Mac webcam support, märker jag också för jag skickade detta förslag till dom och dom har inte svarat än på ett par dagar, men dom brukar svara MYCKET snabbare.
Men en sak är ju, om dom skaffar en ny codec så kasnke dom får högre bildkvalit'et, men inget slår väl .264