- wendist
- Medlem ●
- Klippan
Hej jag heter Tim och har haft Macar i många år, sedan mitt jobb gjorde att jag behövde jobba mera och mer med PC och Mac försvann. Men en dag kom jag på att mitt liv saknad något så jag gick ut och köpt en G5 och nu är allt på rätt plats igen.
Tim
då var det dags för ett första inlägg
Välkommen alla första inläggare, och dom som är nya fast inte har skrivit sitt första inlägg här!
Välkomna!
Det här inlägget är en formsak (ungefär som ett hålfotsinlägg), eftersom jag hoppat in som medlem, igen. Undrar bara, efter en tids frånvaro om "mac - aldrig PC!!"- diskussionernas tid förbi?
Det är i så fall bra på sitt sätt - men samtidigt vore det bra om någon (användarna?) forftarande värnade det som från början var macens signum; användarvänligheten, raka och enkla användarmöjligheter, små och praktiska funktioner som inte kräver programmering. Ja, förresten, friheten att över huvud taget slippa programmera eller skriva script och ända kunna ha avancerade funktioner under sina fingrar.
Eller...
Ivan M
Välkommen du med!
Tjenare, ny här på forumet. Jag heter Matti, är 16 år och äger inte en mac, men jag funderar på att köpa en, mestadels för studier men också till annat. Har testat en kompis iBook och jag har bara bra att säga om den, underbart operativsystem
Jaha, sitter nu med den nyss inköpt ibooken å försöker skriva ihop en liten presentation om mig själv.
Har bara suttit på pc innan. Så detta blir en ny upplevelse men är väldigt nöjd än så länge. Köpte den mest för mejlande å slösurfande. Är 22 år gammal nybliven far till en liten dotter på 6 veckor. Arbetar annars som rörmontör i Karlstad där jag bor nu tillsammans med tjejen. Kommer ursprungligen från gotland. Finns säkert ännu mer å berätta, men nu väntar ännu ett blöjbyte
//Sebbe
Hej, jag är nybliven powerbook g4 ägare (1,5 GHz, 15", 1GB RAM) och jag måste säg att jag på kort tid utvecklat en väldigt angenäm vänskap med min mac och OSX. Funkar hur grymt som helst! Har tidigare kört en del Linux/enlightenment och kände mig ganska hemma redan från början.
Är väldigt väldigt nöjd!
Sådär, då var första inlägget avklarat
Hej hej,
Är en student som tidigare ägt en ibook G4 men pga missnöje med skärmen sålde jag den när jag skulle göra ett stort arbete under sommaren. Köpte en billig PC och en 17" TFT för pengarna. Ångrar mig dock titt som tätt. Nyfiken på Mac och iBook/Powerbook främst. Kanske återvänder om nya bärbara med intel-cpu verkar bra.
Mvh,
Olle
Ny medlem här på forumet. Har länge funderat på att byta (upp mej?) till mac och är nu nära att göra slag i saken, hoppas dock som så många andra här att få svar på en del frågor av er som kan det här med mac.
Hej!
Ny medlem. Bär mest på frågor, men kanske har några svar också.
/Max