Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox och apple.se

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har nu testat Firefox och är ganska nöjd men jag har upptäckt lite konstiga saker. Gjorde en snabbsökning men hittade inget om det.
När jag försöker gå in på Apple.se -> Store (www.apple.com/swedenstore) eller CSN-Mecenat-Apple-store så blir sidan helt fucked-up i ff. I Safari är den som vanligt och på IE också. Även FF på XPn funkar bra. Någon med samma problem? Jag har inte orkat kolla vad som är fel men jag tycker att apple borde följa de standarder som finns (och jag tror de gör det), men FF kanske har en bugg med just den sidan. Jag har bara använt FF i två dagar så jag har inte utforskat hela webben ännu.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-19 17:17

Jag känner inte igen detta. Har varit inne på sidan flera gånger med Firefox på min Powerbook. På vilket sätt visas sidan fel?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-19 17:25

Ser inget fel alls på sidan med FF 1.0.4.
Kan du beskriva, och/eller ta ett screenshot och visa?
Har du nån annan user agent angiven? Eller nån annan skum inställning i FF?

Vad jag märkte det första jag kollade i koden var att den inte visade några <div> taggar.
Jag vet inte hur man tar en skärmbild (Alternativen i Firefox->Tjänster->Skärmavbildning är inaktiva.

EDIT: Löste det Adblock var aktiverat med nån konstig inställning. Skall kolla det nu. Det fuinkar iallafall utan adblock.

Studentrabatt på applestore

Jag har funderat lite över studentrabatten på apple-store. Gäller den bara "Apple"-produkter? 50% rabatt på mjukvara och 10% på hårdvara men vad jag har märkt så gäller det inte skrivare eller midi-keyboards t.ex. Isf kan man ju lika gärna (hellre) köpa i lokal butik.

Gäller bara Apple-produkter.

OK. Då köper man alltså inte mer än man måste

1
Bevaka tråden