Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna Terminalen (via "Tjänster"?)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Finns det nåt bra och snabbt sätt att komma åt Terminalen, t.ex välja en mapp i Finder och sedan "Finder>Tjänster>Terminal" eller nåt liknande. Blir jobbigt att gå in i programmappen hela tiden och det blir så mkt grejer i dock.
Ett plus är om den känner av vilken mapp som är öppen i Finder så man slipper ändra manuellt.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-19 21:55

Har ingen aning om iaf det går. Men jag har en annan lösning, som är ungefär lika arbetskrävande när du ska starta terminalen.

Lägg programmappen till höger i dockan! Då kan du med ett högerklick få upp dess innehåll, och lätt starta program du inte vill ha dockan annars. Så har jag gjort, och samtidigt grupperat programmen lite efter innehåll i undermappar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 22:14

spotlight?

tack memark, skall testa det senare.
iigloo: Kör Panther än så länge

• Oregistrerad
  • 2005-06-19 23:21

Lysande! Jag skulle precis fråga efter motsvarigheten till "Command Prompt Here" i Windows.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-20 08:49

thevil, den var faktiskt inte så dum. Tack!

Hade för övrigt inte tänkt på att man kan scripta på det sättet.

thevil> det var just en sån jag tänkte på Tack!

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-20 11:45

Eller så laddar man ner Quicksilver ( http://getqs.com - eller mer info på http://quicksilver.blacktree.com ) och ställer in en trigger för att öppna Terminalen, t.ex. äpple+ctrl+T. För er som inte alls vet vad quicksilver är så är det en launcher som startar program, visar kontakter, skickar epost, ja, allt, genom att du skriver in några bokstäver efter att du öppna Quicksilver (genom äpple+mellanslag eller vad man nu har ställt in). Typ.

1
Bevaka tråden