Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre tråd: 99mac byter forumprogramvara

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-03-09 20:00

Personligen diggar jag det nuvarande eftersom det gör sig bra på små skärmar som den på gamla iBöcker. De phpBB-sidor jag har varit på har visserligen varit snygga men tagit upp väldigt mycket skärmyta för onödigheter. Det är det intryck jag har fått i alla fall. Men det går säkert att anpassa så det ser bra ut även för oss med små skärmar.

Sen gillar jag de nuvarande 99mac-färgerna. De är inte de snyggaste, men de har liksom fastnat och _blivit_ 99mac

Slash känns inte som någon kandidat imho. För opersonligt, och modereringssystemet passar inte på en sida som 99mac där alla är du och bror/syster med varandra.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ekelund:
(Med risk att bli bannad)

Om det är någon som vill skrämma Martin så säg är det bara att föreslå att han köper licens för macnytt forumkoden. Patric säljer väl lösningar om jag inte minns fel =).

Ärligt talat macnytt har faktiskt väldigt fin sida, två saker som 99mac skulle kunna ta efter är mängden kategorier samt en bättre bakgrundsfärg.

Njae, jag är inte intresserad

Angående bakgrundsfärgen så är den ju "helig" nu - den rör vi inte.

Citat:

citera:Angående bakgrundsfärgen så är den ju "helig" nu - den rör vi inte.

Man har vant sig, och jag äter mer senap och det smakar bättre nu än förut, av nån anledning.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ekelund:
(Med risk att bli bannad)

Om det är någon som vill skrämma Martin så säg är det bara att föreslå att han köper licens för macnytt forumkoden. Patric säljer väl lösningar om jag inte minns fel =).

Ärligt talat macnytt har faktiskt väldigt fin sida, två saker som 99mac skulle kunna ta efter är mängden kategorier samt en bättre bakgrundsfärg.

Annars tror jag väl 99mac och macnytt har båda sina fördelar, t ex så finns det ju ingen macpub på macnytt

36kate vs 11kate

JAA!!! Vilken bra ide, så kan 99mac också banga när Lasso expires vid årsskiftet, bästa ideén jag hört iår

Sen, köpa en lösning av en "konkurrent"? Njae, de kommer nog på något bättre än så

Lite Off-topic, men vad menar du med att "Lasso expires vid årsskiftet"?

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-03-10 19:24
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ekelund:
(Med risk att bli bannad)

Om det är någon som vill skrämma Martin så säg är det bara att föreslå att han köper licens för macnytt forumkoden. Patric säljer väl lösningar om jag inte minns fel =).

Ärligt talat macnytt har faktiskt väldigt fin sida, två saker som 99mac skulle kunna ta efter är mängden kategorier samt en bättre bakgrundsfärg.

Njae, jag är inte intresserad

Angående bakgrundsfärgen så är den ju "helig" nu - den rör vi inte.

Ingen kommentar angående antalet kategorier?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ekelund:
Ingen kommentar angående antalet kategorier?

Du nämner "mängden kategorier" som ett problem. Upplever du att 99mac har för få eller för många kategorier? Och vad menar du egentligen med kategorier? Syftar du på de olika forumen?

/M

[ 16. mars 2003, 00:25: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

  • Oregistrerad
  • 2003-03-16 00:21

Japp många delforum menar jag alltså.
Ett alternativ hade varit att man skapat en egen profil i sina inställningar som gör att bara de forum man är intresserad av visas.

Visst är forumet idag baserat på Invision? Om det är så, vilket skin är det som används?

Använder själv Invision, som jag tycker är suveränt, men vill ha in snabbsökfunktionerna som bl a finns här på 99mac!

Ursprungligen av carlsson:

Visst är forumet idag baserat på Invision? Om det är så, vilket skin är det som används?

Använder själv Invision, som jag tycker är suveränt, men vill ha in snabbsökfunktionerna som bl a finns här på 99mac!

Vad jag kan se är det vBulletin som används.. länk http://www.vbulletin.com/

Ja, vi använder vBulletin. Kommer göra en uppgradering av hela 99mac med senaste versionen av vBulletin under sensommar-höst till version 3.5.

Kommer helt nya skins då också, har haft tid att fundera ut förbättringar.

Någon som har en uppfattning vilket som är bäst; vBulletin eller Invision?

Ursprungligen av carlsson:

Någon som har en uppfattning vilket som är bäst; vBulletin eller Invision?

Såvitt jag har förstått är Invisionboard 2 och vBulletin 3 ungefär lika bra. Jag rekommenderar ett besök på http://www.vbulletin.com/forum/ där du ställer lite frågor och får snabba svar. Enorm community som hjälper dig - ett starkt skäl till att välja vB. Jag kommer aldrig byta

Bevaka tråden