Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skadat hölje på PowerBook 12'!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp, min älskling blev airborne i några sekunder i morse. Min cykel och jag också eftersom jag inte hann väja för en grop i en backe; cykeln och datorväskan landade sedan på varsitt ställe. Jag har en riktigt stor grop mitt på det vänstra främre hörnet samt att hela datorn numera vaggar lite svagt på underlaget. Alulisten vid skärmspärren på framsidan har vikts upp litegrann också men det går säkert att böja till. Jag undrar nu om något kan ha hänt. Finns det nån risk att hd:n är skadad (har för mig att den sitter i det hörnet)? Går det att köra nån slags hårdvarucheck? Jag har startat upp den och allt verkar flyta på, förutom att datum/tid hade fått fnatt så jag fick ställa om dessa.

Hoppas du klarade dig utan större blessyrer och att hjälmen satt där den skulle. Om du är orolig för hårdisken kan du kolla status med hjälp av skivverktyget eller Smart Reporter (http://www.macupdate.com/info.php/id/14825) Alla senare macar har SMART aktiverat (enkelt utryckt SMART=diagonsitk på hårddiskten). Ett annat program som kan göra lite mer utförliga tester är Disk Genius. Men det är nog smart att ta en backup iallafall.

Ursprungligen av ghost9999:

Alla senare macar har SMART aktiverat (enkelt utryckt SMART=diagonsitk på hårddiskten).

Min pb är från maj 04. Har den SMART? Med mig gick det bra för övrigt, tack för omtanken

Är glad att det iaf var en pb. Min gamla iBook hade nog gått i två delar.

1
Bevaka tråden