Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felkod -43 vid kopiering av filer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-10 16:04

Nu är jag aslack!

Ovillkorligen, när jag kopierar filer till nätverket (Windows), så stannar den efter en liten stund med:

Åtgärden kunde inte slutföras eftersom ett eller flera objekt som behövs inte kunde hittas.
(Felkod -43)

Jag tror att det handlar om filer som heter "ICON".

Fråga ett: Varför försöka kopiera objekt, som tydligen inte finns?

Fråga två: Varför inte fortsätta kopiera det som finns?

Genom att kopiera via Captain FTP, kan man svara "OK" ett par hundra gånger, och på så vis få grejerna kopierade. I Finder går det inte öht.

Sjukt, buggigt och mycket irriterande.

• Medlem
  • 2002-12-10 16:14

Mitt tips.. Bota upp i nian och kör DiskWarrior..

Kan ge dig betydelsen av -43. Det kommer inte hjälpa dig mer kanske...
-43 File <name> was not found.

Tror också att det har att göra med osynliga mac specifika filer...

• Medlem
  • 2002-12-10 16:29

Tack för tipset, men jag tror inte att det är något fel på diskarna. Däremot verkar det finnas filer som inte går att kopiera till Windows-servern. Det kan iofs vara filer som innehåller förbjudna tecken, men eftersom SFM är igång borde väl inte det vara ett problem.

Vad skulle Disk warrior lösa, om vi utgår från att diskarna är OK?

Rent hypotetiskt, om vi time-warpar till januari när det inte längre går att boota i OS 9, vad gör man då?

Du skriver att SFM är igång. Detta behöver inte betyda att du monterat servern som en AFP volym. Om den är monterad med SMB så får du dessa problem vi kopiering av filer med förbjudna tecken eller för långa filnamn.

Jag har haft liknande problem med icon-filer och jag tror att det har att göra med att filnamnet inte är riktigt giltigt i alla sammanhang. Det finns ett skumt tecken i början eller slutet av namnet.

Icon-filen brukar skapas på Windows-servern när man ändrar ikonen på en mapp eller share.

• Medlem
  • 2002-12-10 18:35

What do you know? Jag såg till att det var monterat som afp, och då funkar det mycket bättre! Hade inte riktigt multat in mig i att det var en skillnad...

Tack.

Citat:

quote: Tror fortfarande att partitionsmappen är lite tillmessad och linkning till en iconfil har blivit bruten, möjligtvis på grund av namn.. och att Diskwarrior fixar det innan du hinner säga flaska...

Menar du att du kan köra Diskwarrior mot en NT server men NTFS som filsystem? Man ska iofs aldrig säga aldrig men skulle inte tro det i detta fall.

Nixon har tagit bort sitt inlägg. Bortse detta inlägg.

[ 10 December 2002, 19:41: Meddelandet ändrat av: Arch@ngel ]

1
Bevaka tråden