Sorry om detta är OT men jag hittade ingen bättre avdelning.
Då jag sällan tittat på TV de senaste 25 åren har jag svårt att lösa följande problem:
Min fader köpte en TV jämte parabol och digitalbox åt vår familj för ett par år sedan under förevändning att våra barn riskerade att växa upp utan samhörighet med omvärlden.
Digitalboxen är av märket "Strong 8700" med plats för dubbla programkort.
Mitt problem är att jag försöker ställa in skiten så att jag kan se åtminstone de kanaler jag redan betalar för, dvs TV1, TV2, TV4 etc samt möjligen även övriga reklamfinansierade kanaler typ National Geographic, Eurosport etc. Jag har nämligen för mig att man skall kunna se dem utan kort.
Nåväl, jag har letat upp satelliten THOR 1 och sedan finns det SIRIUS av olika slag samt många andra typ Turksat och Arabsat som jag antar är utom intresse för mig.
Frågan är alltså: Vilka satelliter skall jag använda? Jag har ju två "huvuden" och kan alltså låsa på två parallellt. Går det att lösa överhuvudtaget eller måste jag skriva på ett nesligt kontrakt för ett skitkort där jag får massa kanaler jag inte vill ha för en hundring i månaden? Det är tio mil DS-åkning det.
Då de bästa av forumister säkert inte saknar svar serr jag fram emot dem snarast - jag sitter i detta nu och väntar på uttömmande svar. Rena olagligheter som kan vara nyttiga att veta kan ni ju maila så jag vet. Naturligtvis kommer jag inte att dra nytta av dylika tips, men de kan ju vara bra att känna till. Liksom.