Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD hackar m. Motion?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
gjorde i all hast en 6min film (FCP5) coh brände den i iDVD (första gången jag gjort detta).
Filmen funkar som förväntat.
Men sedan lade jag till lite effekter från Motion (senaste versionen, aldrig jobbbat i det förr) och får nu en hackig, nästan lite likt deinterlaceeffekten just på den del som är behandlad med Motion.

Så var det inte tänkt, jag vet inte vad som kan tänkas vara problemet.
Är kanske Motioneffekter för tunga för iDVD?

Har den senaste Final Cut Studio, så jag har även DVDSP, men har inte haft tid att sätta mig in i hur det fungerar. Av lathet körde jag filmen i iDVD, trodde jag skulle spara tid.

Kanske borde jag bränna filmen i SP för säkrarare uppspelning och kvalité?

Hackningen syns både i datorn (G5 mellan versinoen) och i DVDspelaren modell dyrare.

Hjälp! Kunden väntar sig filmen inom ett par dagar...

Ingen?

• Oregistrerad
  • 2005-06-27 17:08

iDVD har små underligheter för sig och är otroligt irriterande. Jag skall uppgradera precis som du eftersom jag ser samma problem med iDVD och FCP 4.5. Mitt förslag är att köra DVDSP och slippa allt strul med iDVD. Det skulle inte förvåna mig om det gick snabbare att lära sig det du behöver än att felsöka.

Hittar du någon lösning är jag intresserad.

Du har förmodligen rätt - jag återgår till manualen...

Jag vågar påstå att du vinner ganska mycket på de få minuteterna det tar att lära sig att skapa en enkel DVD i DVDSP.

1
Bevaka tråden