Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har nu under den senaste tiden fått problem med att kopiera filer mellan mina tre hårddiskar under OS X. Får felmeddelande "oväntat fel, -37".
Har inte lyckats ta mig runt det problemet. Åtgärd ?
Jag hade ett problem med att kopiera till en extern FW-disk. Bara de filer med namn som innehöllt t.ex paranteser eller typ "filnamn(macosx)..sea.sit". När jag tog bort paranteser och nöjde mig med filnamn.sit så funkade allt bra. Dubbla punkter var alltså även ett problem.
Är alla diskarna formatterade som HFS+, om inte så kan det vara långa filnamn som är problemet. Jag får samma fel -37 vid kopiering av mp3 filer med långa filnamn mot Win2000 server.
Error: bdNamErr
Description: Bad file name (File System Error)
Har du kollat diskarna? Jag fick ett fel med -37, när jag försökte spara i program. Det berodde på ett tillägg i Quark. Men generellt sett så är det nog oftast något problem med en disk. Virus? Lösa sladdar?
Det är härligt att 99mac alltid (nästan) har svaren på frågorna och lösningarna på problemen!
Jo, det var alltför långa filnamn som var problemet - lite kortare och det gick att kopiera mellan de olika HD utan några gnissel.