Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Photoshop-filter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 10:41

Någon som vet vilket filter som använts för att få fram "platteffekten" på denna bild?
Tacksam för snabbt svar.

det ser ut som någon form av mosaik-filter tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-29 12:46

Tycker det ser ut som om det är manuellt gjort, dvs. att bilden är uppdelad och ihopsatt. Tror inte det är gjort endast med ett filter. Annars är väl det närmaste man kan komma filtret "Djup" som ser ut såhär:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-29 13:17

Det närmaste du kan komma med filter det är Filter>Stylisera>Skapa plattor eller Filter>Stylize>Tiles och laborera med olika värdena + färg och sedan kanske lite handarbete med skugorna och sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 14:48

Skulle lätt kunna tänka mig att grunden kan ha gjorts i 3D, sedan finliret i PS,, tror att det skulle vara lättare än att stycka det direkt i PS..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 14:50

Tacka vet jag förr,, när man klippte och klistrade och sen körde med reprokamera,
den bilden skulle kosta lika mycket att ta fram som en dual G5:a med 30" skärm och hela CS paketet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 15:38

Nu har jag fått höra av "källan" att det är gjort i 3D men så avancerad tänker jag inte vara. Men tack för all hjälp iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 16:05

Då hade jag rätt

det där är inget svårt att göra i 3D,

1
Bevaka tråden