Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kopierar man en CD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 15:15

Jag är en powerbook-rookie som undrar hur man gör för att kopiera en audio-CD?
Jag försökte använda Disk Utility för att bränna en image men fick inte det att fungera. Hur gör man egentligen?? Det finns inget kopieringsskydd på orginalskivan.

Mvh,
Jonas Nordström

Importera den i iTunes och bränn av den därifrån.
Se till att ställa brännings-inställningarna till "audio cd" så du inte får en mp3-skiva eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 19:48
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Importera den i iTunes och bränn av den därifrån.

För länge sedan (5 år) gick det att kopiera CD rakt av med Disk Utility. Jag har provat idag (2009) men det gick inte. Antingen gör jag fel, eller så måste man gå vi iTunes numera...

Om någon undrar: Jag skapar en disk image med CD-format. Den verkar ok. Men när jag bränner den säger CD-spelaren att det bara finns 1 låt som är 65 minuter lång. Och som inte hörs när man spelar den.

bengt

Ursprungligen av ebengt:

För länge sedan (5 år) gick det att kopiera CD rakt av med Disk Utility. Jag har provat idag (2009) men det gick inte. Antingen gör jag fel, eller så måste man gå vi iTunes numera...

Om någon undrar: Jag skapar en disk image med CD-format. Den verkar ok. Men när jag bränner den säger CD-spelaren att det bara finns 1 låt som är 65 minuter lång. Och som inte hörs när man spelar den.

bengt

Ja då gör du ngt fel.

Antagligen skapar du en CD-image för filer eller liknande och sedan försöker du bränna ut imagen på en skiva (som om den vore en fil...)
istället för att skapa en CD från imagefilen....

Krångligt?

Skaffa Toast eller bränn från iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 16:22

Importera som aiff så att du inte komprimerar till mp3 först så blir det 1:1 kvalitet.

  • Medlem
  • 2005-06-30 22:28

Toast, Dragon burn mfl, även Diskverktyget kan du använda.
Sök på vesriontracker.com så hittar du en driva...

1
Bevaka tråden