Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbar 2,5" hårddisk, som är bättre än iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iBook med 20gb hårddisk och en ipod med 20gb, det blir 40, + att ibook systemet tar upp några gig. Jag är alltså i behov av plats att ha saker på, och jag har tänkt mig en bärbar 2,5" hårddisk.
Jag hittade en fin liten 2,5 hårddisk, western digital - 40gb för 995 på onoff. Men den har ju bara usb (2 iofs) och jag har bara usb 1 i datorn, så att skicka över stora filer då blir ju inte kul.

Så finns det ju alltid iPod, vår trotjänare med firewire ca. 20 - 40gb hårddisk, men dom är ganska dyra och jag är inte rik.

Så det skulle vara bra om någon har sett en 2,5 hårddisk, bärbar med firewire? Eller ska jag bara spara till en gamal beg. iPod?

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-01 10:03

Detta kanske är ett alternativ
http://www.expansys.se/product.asp?code=122163

• Oregistrerad
  • 2005-07-01 10:14

Jag kan rekommendera dessa: Speedmania Pocket

Har själv ett par Pocket Combo och de funkar klockrent. Det som är bra med att köpa chassi plus disk är att det är lätt att öppna för att byta diskar vid behov. Till exempel när du byter upp dig från iBooken så köper du bara ett skal till den gamla 20GB-disken. Perfekt som backup.

Håll dig undan från USB-diskar om du kan. Har du en iBook så är det firewire du ska köra, en 2,5"-disk klarar sig nämligen på strömmen från FW-kabeln.

nej, tyvärr!
Glömde det, såhär kan det inte se ut!!'

Power Device:
- Power adapter

Nix, jag kan inte har den kopplad till el varje gång jag ska använda den. Den måste få el från firewire som ipod. Den jag såg på onoff fick ju då el från usb.

1
Bevaka tråden