Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mov filmer till .avi eller .mpg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-01 09:14

Hej,

Jag har skapat en hel massa .mov filmer ifrån iPhoto med bilder som spelas upp som ett bildspel i QuickTime format. Jag vill nu kunna konvertera om dessa till .avi eller .mpg filer för att spela upp dem i min nyinförskaffade Elgato Eyehome som tyvärr inte tar QuickTime.

Nån som har något bra tips på något program som kan göra detta?

Quicktime kan exportera till .avi
Välj bara "Exportera" i menyn.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-02 22:03

Aaha...vad enkelt det var, stort tack!

En liten följdfråga angående detta;
Skulle tillämpa detta till en DVD-produktion vid ett tillfälle, men den exporterade film-filen blev i NTSC-format. Beror detta på att jag kör med engelskt OSX eller blir det alltid NTSC? Fick senare konvertera detta i FCP. Känns som ett onödigt steg.

Ursprungligen av bedrockstudios:

En liten följdfråga angående detta;
Skulle tillämpa detta till en DVD-produktion vid ett tillfälle, men den exporterade film-filen blev i NTSC-format. Beror detta på att jag kör med engelskt OSX eller blir det alltid NTSC? Fick senare konvertera detta i FCP. Känns som ett onödigt steg.

Oavsett OS-språk skall du kunna välja "alternativ" i exportdialogrutan. Där kan du välja bl a komprimeringstyp för video, t ex PAL eller NTSC.

1
Bevaka tråden