Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari badbollar!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Safari går gradvis sämre och sämre...Badbollarna tar över - inte kul! Nu har jag fått byta till Firefox. Någon som har samma fel - vad kan man göra?

• Oregistrerad
  • 2005-07-05 12:00

ibland kan det vara bra att starta upp datorn med shift ned tryckt en lång stund till man ser "säker start" komma upp. det som har hänt är att systemet lagat upp saker på startskivan som annnars inte går att laga.

efter det kan badbollar försvinna

ett annat trevlig program som håller datorn i skick är " mainmenu" som finns på versiontracker.com.

sen kan det hjälpa att återställa safara också. men kom ihåg evenntuella lösen ord på webbsidor innan.

Ursprungligen av johan skaneby:

ibland kan det vara bra att starta upp datorn med shift ned tryckt en lång stund till man ser "säker start" komma upp. det som har hänt är att systemet lagat upp saker på startskivan som annnars inte går att laga.

efter det kan badbollar försvinna

ett annat trevlig program som håller datorn i skick är " mainmenu" som finns på versiontracker.com.

sen kan det hjälpa att återställa safara också. men kom ihåg evenntuella lösen ord på webbsidor innan.

Okej, tack för tips! Ska prova lite - återkommer!

• Medlem
  • Thailand
  • 2005-07-05 13:01

Ser fram emot resultatet!

Min Safari tar numera inemot 20 sekunder att starta. Så jag avslutar aldrig Safari. Har försökt med att tömma cachen och köra "reparera skivbehörigheter" men det hjälpte inte.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-05 13:35

Ladda hem ny version av Safari från Apples hemsida, Sök efter Safari med spotlight och ta bort allt den hittar som har med webbläsaren att göra. Installera sen om Safari.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 15:40

Safari är helt klart ett av Apples absolut sämsta program, tyvärr så verkar det bara blir sämre och sämre, och färre och färre sidor funkar som det ska.. Bla så tar vissa sidor en evighet att ladda,, tex tar engadgets hemsida 5-10 minuter att ladda upp, och i söndags så slutade webb radion på SR att funka, innan dess så slutade plusgirot att funka...

Måste försöka installera om skiten tror jag..

Radera mappen
~/Library/Safari/Icons

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-05 20:58

Safari har inställningen "Töm Cache", pröva detta.

Sedan finns så kallas "Privat surfning" (endast Tiger), som ger enormt snabbt surfning.
Det lagras inte alls på hårddisken när man surfar....

1
Bevaka tråden