Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kan man och hur gör man i så fall? Dela upp ett klipp till två klipp går ju bra, men tvärtom?
Det går inte i iMovie "varför behöver du det?".
Det enda sättet är att markera dom klipp man vill ha och dela ut som DV stream. och importera detta klipp istället.
Dom klipp i iMovie jag fick vid importen från videofilmen passar inte alls för de kapitel jag vill ha i iDVD. Och kapitel till iDVD från iMovie görs väl endast med uppdelade klipp? Men man kanske kan göra kapitel utan iMovie-klipp i iDVD...
Dom klipp i iMovie jag fick vid importen från videofilmen passar inte alls för de kapitel jag vill ha i iDVD. Och kapitel till iDVD från iMovie görs väl endast med uppdelade klipp? Men man kanske kan göra kapitel utan iMovie-klipp i iDVD...
Man gör sina egna val i iMovie genom att sätta Tidslinjen där man vill ha sitt kapitel och klickar på "Lägg till Kapitel?" Add Chapter (kör engelskt) under iDVD. i iDVD kan man inte göra detta.
Jag skulle förståss ha läst hjälpen i iMovie först
Skapa kapitelmarkörer:
1
Dra avspelningshuvudet till bildrutan där du vill sätta en kapitelmarkör.
2
Klicka på iDVD-knappen så öppnas iDVD-panelen.
3
Klick på Lägg till kapitel.
Det nya kapitlet visas i kapitellistan i iDVD-paletten, tillsammans med tidskoden för bildrutan där
kapitelmarkören satts.
4
Ange ett kapitelnamn.
Kapitel visas i tidslinjen som rutertecken.
Obs!:
Versioner av iDVD tidigare än iDVD 3.0 hanterar inte kapitelmarkörer.
Men finns det inget sätt? Jag har lagt in några stillbilder, och hade tänkt att lägga in effekten "spökspår". Men för att det ska fungera måste billderna vara i samma klipp. Hur löser jag det?
Men finns det inget sätt? Jag har lagt in några stillbilder, och hade tänkt att lägga in effekten "spökspår". Men för att det ska fungera måste billderna vara i samma klipp. Hur löser jag det?
Som jag skrev ovan markera dina Bilder i klipptidslinjen "Dela ut" spara som DV Stream och importera och använd i stället, det finns inget annat sätt.