Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tazern ett vapen för svenska poliser

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.trendpimp.com/albums/funny/tazered.wmv

Hoppas att svenska poliser får detta vapen snart, non lethal weapon är väldigt bra i dom flesta fall speciellt om man är ensam...;)

Väldigt respektgivande då den säkert kommer att användas mycket oftare än bara som en sista utväg, som pistolen.

Ja, där är en gadget som Amerikanerna lyckats med. Är väl inte helt förtjust i deras vapenpolitik, men...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-05 09:35

Det bör kallas Less-Lethal snarare än Non-Lethal. Det finns en hyfsad skara dödsfall där den här typen av vapen är inblandade.

Bättre än att få en "gummikula" i bröstet iaf...

Du behöver inte ens licens för att köpa en Tazer i USA såvitt jag vet.

Men vad i helvete, man kan väl inte skjuta en hund med en tazer?! Det är ju djurplågeri, fy fan för såna människor. Skillnad om det var jackass, de går ju med på det, men en hund eller annat djur, nä det är helt åt skogen fel.

Ja det hade troligtvis varit bättre för hunden och hundägaren om polisen hade tagit sin .38 eller .45 och använt den istället...

Skulle inte tro det och jag ser ingen skillnad på att använda en tazer mot en människa eller ett djur som anfaller mig.

Har inte sett filmen eftersom den inte gick att ladda ner.

(kanske är bra att poängtera)

(samt att jag inte är militant vegan)

Ursprungligen av Kalliban:

Har inte sett filmen eftersom den inte gick att ladda ner.

(kanske är bra att poängtera)

(samt att jag inte är militant vegan)

Då kan jag poängtera att hunden gick till omotiverat anfall (vad man kunde se i alla fall). Jag anser att polisen i båda filmerna handlade rätt.

Om vapnet i sig är en bra idé kan jag inte ta ställning till ännu.

Jamen då så.

1
Bevaka tråden