Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe CS2 till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja...

Om man har Adobe CS2 som man installerat på sin PC kommer då samma cd-skivor fungera att installera på en Mac (Tiger) eller måste man köpa en ny version till Mac?

//underbird

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-05 22:58

Du måste ha Mac-versionen. Men det kanske är möjligt att byta sin PC-licens mot en Mac-licens, jag vet inte.

Ursprungligen av tjogin:

Men det kanske är möjligt att byta sin PC-licens mot en Mac-licens, jag vet inte.

Jag har för mig att någon nämde här att det bara var att slå Adobe en signal så fixar dom biffen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-05 23:12

De leveras både för Mac o PC. Plattforms-oberoende alltså.

Osäker dock hur det är med Svenska versioner för resp. program. Men istället för att ringa kan man ju kolla hemsidan där allt om diverse versioner står angivet.

Ursprungligen av oqvist:

De leveras både för Mac o PC. Plattforms-oberoende alltså.

Osäker dock hur det är med Svenska versioner för resp. program. Men istället för att ringa kan man ju kolla hemsidan där allt om diverse versioner står angivet.

Har kollat hemsidan flera gånger men får inte ut något vettigt svar från den. Det står ju att det finns för både Mac och PC men inte om det är två skilda versioner :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 13:09

Två skilda versioner är det alltid. Ett Windows-program kan inte fungera i Mac OS eller tvärtom. Däremot skickar programtillverkare ibland med båda versionerna i samma paket.

Adobe skickar inte med båda versionerna i samma paket. I deras butik finns det två olika versioner som man beställer separat.
https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/init.do?shop=SE&language=SV&areaID=PHSP

Har du tur kanske du kan få byta gratis, som nämnt, men du kan alltså inte använda samma version.

Ursprungligen av Rajje:

Två skilda versioner är det alltid. Ett Windows-program kan inte fungera i Mac OS eller tvärtom. Däremot skickar programtillverkare ibland med båda versionerna i samma paket.

Det finns faktiskt sådana saker som fungerar på båda (alltså en skiva som kan installera både PC och MAC)... World Of Warcraft är ett exempel på de, en DVD där både som är både PC och Mac kompitabel, men iofs är de ju ett spel. Kanske inte är lika enkelt med program.

Men tack för informationen, nu vet jag hur det ligger till med Adobes produkter. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 15:37
Ursprungligen av underbird:

Det finns faktiskt sådana saker som fungerar på båda (alltså en skiva som kan installera både PC och MAC)... World Of Warcraft är ett exempel på de, en DVD där både som är både PC och Mac kompitabel, men iofs är de ju ett spel. Kanske inte är lika enkelt med program.

Men tack för informationen, nu vet jag hur det ligger till med Adobes produkter. Tack!

Spel är program. WoW har två versioner - en Mac-version och en PC-version - på samma DVD, så att man kan installera det på båda plattformarna. Det är inte samma version till båda.

De undantag som finns, är webbaserade program, som Java, Flash och sådant. Då funkar det plattformsoberoende för det mesta. Men vanliga program går inte.

På förra versionen av CS låg båda med, men PC-versionen syns inte om man matar in skivorna i en Mac och tvärtom. (Vill jag minnas).

1
Bevaka tråden