Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera bilder ur pdf?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 12:00

Jag vet att det ska gå att exportera bilder ur pdf-dokument, men jag minns inte hur.

Någon knapp "Åtgärder för bilder" kan jag inte hitta, och den som skrivit hjälpfilen i Acrobat verkar ha ett förflutet på Microsoft. *suckar*

det finns en knapp som man kan klippa ut bilder med till höger om den man markerar text med, men då måste du klistra in bilden någonstans och spara den, så jag vet inte om det var den du var ute efter?

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 12:59

Nix, den funktion du beskriver gör bara en skärmdump till urklippsminnet. Men tack ändå.

Hittade: Avancerat > Exportera alla bilder
(löser mitt problem)

Önskar: Kunna välja vilken/vilka bilder som ska exporteras.

Ur Acrobat 7:s hjälp:

Citat:

Converting images to an image format
In addition to saving every page (text, images, and vector objects) to an image format using the File > Save As command, you can convert each image in an Adobe PDF file to an image format.
Note: You can export raster images, but not vector objects.

To convert each image in an Adobe PDF file to an image file format:

1.Choose Advanced > Export All Images.

2.In the Export All Images As dialog box, choose the image type for Save As Type (Windows) or Format (Mac OS). By default, the source file name is used as the file name with the image file type appended.

3. Click Settings.

4. In the Export All Images As Settings dialog box, select the file settings, color management, and conversion settings for the file type. (See Conversion options for JPEG and JPEG2000 format, Conversion options for PNG format, and Conversion options for TIFF format.)

5. For Exclude Images Smaller Than, select the smallest size of image to be extracted. Select No Limit to extract all images.

6. Click OK, and in the Export All Images As dialog box, click Save or OK.

Fungerar utmärkt.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 13:18
Ursprungligen av johan_tanying:

Fungerar utmärkt.

Mycket möjligt, men jag har Acrobat 6.
*glömde säga det*

Ursprungligen av filuren:

Mycket möjligt, men jag har Acrobat 6.
*glömde säga det*

Jag har inte kvar Acrobat 6. Men i Acrobat 5 för OS 9 går man till File > Export > Extract Image As. Kan det vara till någon hjälp?

Markeringspilen + håll ner alt + dubbelklicka = öppnas bilden i Photoshop, bara att spara. Lite meckigt om man vill ha flera bilder iofs, men om man bara vill justera några bilder funkar det bra.

1
Bevaka tråden