Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppgraderar 7 juli?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av rickarderik:

den 7/7 kommer de första intelmacarna enligt min källa på se&hör

Byt tidning skulle jag vilja säga...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 09:37

Precis, det är mycket möjligt att Motorola E790 - Apple iTunes phone släpps i USA och Israel den 7e.

Ursprungligen av mattias lindholm:

det finns en usb ansluten kaffekoppsvärmare så muggen håller sig varm, kommer inte i håg vart jag såg det bara.

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/7433/

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-07-05 10:50

Allt jag vill veta är om det ligger sanning i snacket om uppdatering av Mac mini.
Personalköpet levereras i september, så en liten uppdatering i augusti vore på
sin plats.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-05 11:48
Ursprungligen av Pepe:

Allt jag vill veta är om det ligger sanning i snacket om uppdatering av Mac mini.
Personalköpet levereras i september, så en liten uppdatering i augusti vore på
sin plats.

Kan tänka mig att det är dags snart. Tippar på 64 mb grafikminne + trimmad G4:a. (1,67 MHz?)

med lite mer eftertanke, jag tror inte att Apple uppdaterar Mac Mini förränn eMac uppdateras igen.
Annars skulle alla hellre välja en Mac Mini eftersom man får samma prestanda för några lappar mindre utan en 17" skärm, då skulle eMacen du ut helt.(förrutom kanske i skolor)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-05 14:33
Ursprungligen av apple4ever:

då skulle eMacen du ut helt.(förrutom kanske i skolor)

Det kanske är dags för den att gå hädan...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 15:16

Vill ha en iPod G5!

Finns det någon chans att jag får se den på torsdag?

  • Medlem
  • 2005-07-05 16:05
Ursprungligen av MsB:

Vill ha en iPod G5!
Finns det någon chans att jag får se den på torsdag?

Nej, inte ens en liten.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 17:46
Ursprungligen av Ma:

Nej, inte ens en liten.

När kan den tänkas dyka upp? Expo Paris September?

Blir nog "iPhone" som kommer...

Tror det är såhär...

Motorola kontakte apple och frågade om dom kunde få låna namnet iTunes och om dom kunde hjälpa motorola med att göra ett bättre grännsnitt till deras nya telefon... (Typ...)

Apple har nog inte haft så mycket med telefonen i sig att göra utan bara med mp3-funktionen och iTunes-stödet.

De är en "vanlig" motorola med ett förbättrad mp3-funktion... inte någon ny iPod.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-05 16:57

det som kommer är iPhone... men sen blir det nog ågot mer som ingen av oss ens fantiserat om, (jag vill inte veta vad ni fantiserar om), men tror inte det bara blir iPhone utan något riktigt coolt, -kanske kommer flerknappsmusen

//Filip

Jag fantiserar om att min jäkla PowerMac ska få en gratis-SuperSilence tuning, är ju som att ha nån slags maskin här(en dator är ingen maskin nu för tiden, det är en apparat)

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-05 17:16
Ursprungligen av apple4ever:

Jag fantiserar om att min jäkla PowerMac ska få en gratis-SuperSilence tuning, är ju som att ha nån slags maskin här(en dator är ingen maskin nu för tiden, det är en apparat)

jag ser tusen gånger hellre att mina dator är en maskin än en apparat... så är det här hemma och kommer alltid att förbli

Ursprungligen av apple4ever:

-"Jag fantiserar om att min jäkla PowerMac ska få en gratis-SuperSilence tuning, är ju som att ha nån slags maskin här "- (en dator är ingen maskin nu för tiden, det är en apparat)

Filip, trodde att du även refererade till min första mening, som att den ska låta som en maskin också, förlåt om jag missförstod.

Gurne, det är bara att vänta och se, 1 dag kvar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-08 09:07

Vad hände den 7 juli?

Hände det nå´t?
Förutom att DVD-spelaren har fått en liten uppdatering (finns på Programuppdatering nu).
Är det nån som vet?

(... och då menar vi inte det som hände i London...)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-09 02:25

Det här hände ju även om det inte var från Apple.

Ok, men nu har jag sett nåt på Macoteket som jag inte vet exakt hur man ska tolka, dom säljer demo exemplaren av Mac Mini, detta är kanske en gammal nyhet så kommentera det gärna inte som: -Efterbliven eller?

Filip, kan du förklara vad som är maskin aktigt med en dator, förrutom hårddisken då.
Jag stör mig ibland mycket på att folk kallar en dator en maskin, för jag fattar inte vad det kommer ifrån riktit, är det bara nåt som levt kvar sen dom där jättelika datorerna som låg på några Hz?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-06 08:30
Ursprungligen av apple4ever:

Filip, kan du förklara vad som är maskin aktigt med en dator, förrutom hårddisken då.
Jag stör mig ibland mycket på att folk kallar en dator en maskin, för jag fattar inte vad det kommer ifrån riktit, är det bara nåt som levt kvar sen dom där jättelika datorerna som låg på några Hz?

Anledningen til att jag vill säga maskin är helt enkelt att maskin låter mer användbar än en apparat. Tänk så här:

En radio är en apparat, precis som en tv. Den svarta lådan i ett flygplan är också en apparat medans flygplanet är en maskin. Något annat som också av mig klassas som maskin är en kamera. Ja något som är mer produktivt i användandet är en m askin. För mig har det inget att göra med om delarna eller så. Snarare vad man får ut av den.

Men mest går jag bara efter min magkänsla...

Okej, nu förstår jag då. Men tycker du inte att det är fel om en dator låter som ett jet-plan då?
Hårddiskens ljud har jag inget emot, men fläktarna låter ju 3 gånger mer.

För att inte få OT: Jag tror på ny Mac Mini och iPhone, kanske samtidigt en iBook.
Som sagt innan, macoteket håller på och säljer sina demoexemplar av Mac Mini, jag hittar ingen annan förklaring än en uppdatering pågång.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-06 10:29
Ursprungligen av apple4ever:

Okej, nu förstår jag då. Men tycker du inte att det är fel om en dator låter som ett jet-plan då?
Hårddiskens ljud har jag inget emot, men fläktarna låter ju 3 gånger mer.

För att inte få OT: Jag tror på ny Mac Mini och iPhone, kanske samtidigt en iBook.
Som sagt innan, macoteket håller på och säljer sina demoexemplar av Mac Mini, jag hittar ingen annan förklaring än en uppdatering pågång.

lätet på en sak har inget att göra med om det är en maskin eller apparat...

iPhone och flerknappsmus som sagt... möjjligt med en ny mini

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-06 10:34

Är det inte märkligt att ingen av ryktessajterna (eller de jag har besökt i vilket fall) har lyckats luska reda på någonting om den här 7:e juli-saken? Har de lyckats att hålla saker och ting hemliga den här gången?

  • Medlem
  • 2005-07-06 11:45
Ursprungligen av gurne:

Har de lyckats att hålla saker och ting hemliga den här gången?

Ja, eller så blir det inte så mycket roligare än en mobil med iTunes i...

(...mycket handlar det ju om att portionera ut det nya i bara så stora portioner som är nödvändigt för affärerna och intresset för varumärket. )

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-06 11:50

Nej, du kan ha rätt i det där Ma. Kanske blir det bara telefonen. Apple försöker ju givetvis presentera nya produkter lite då och då (istället för allt på en gång) för att hålla ett ständigt ryktesspridande och en "vad kommer nästa gång"-stämning levande. Och de lyckas bra, i alla fall med mig..

  • Medlem
  • 2005-07-06 12:33

Oh yes, med mig också...alldeles för bra!

iBook Widescreen ^_^

PowerBook 30"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 11:33

Jag tror att dom ska hoppa till x86 för att dom är trötta på IBM och PPC..

Farsan uppgraderar från Tibook 1Ghz till en ny 1.67Ghz Alubook idag (Applestore), hoppas verkligen att han får en eventuell ny modell om de lanserar de nya imorgon.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-06 23:28

Jag hoppas på en uppdaterad iBook. Snälla

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-07 00:01
Ursprungligen av Peacerich:

läst att det händer något "applemässigt" den 7 Juli?

Det verkar inte så om man ska tro ryktessidorna.länk länk

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-07 09:52

nå?? några nyheter?

Bevaka tråden