Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att bränna iDVD projekt på CD Rom?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-09 19:50

Kanske en dum fråga, men om ett iDVD projekt inte är så stort utan ryms på en CD ROM, går det då att bränna projektet till en sådan? Fungerar den sen på en DVD spelare?

/Latmask som inte provar innan han frågar...

Vet inte med 100% säkerhet, men utefter vad jag har provat så funkar det att fysiskt bränna den, men inte att spela upp den som en DVD på en DVD spelare. iDVD har jag aldrig kört, men detta med DVD Studio Pro.

Någon mer kunning får gärna utveckla svaret.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-10 18:17

En CD kostar max 5 kr. En CD-RW kan du använda igen och kan således anses vara gratis att testa med om du redan äger den. Det är värt att testa tycker jag. Min gissning är dock att det inte kommer fungera. Jag skulle tro att iDVD inte vill vara med, men även om iDVD kan bränna projektet till CD blir jag positivt överraskad om DVD-spelaren uppför sig som du önskar. Låt oss veta hur det gick!

Det går i och med iDVD 5 att spara din "film" som en diskimage. Sen borde det väl gå att bränna den i toast som en videoCD(VCD,SVCD elle dyligt)??? Jag har aldrig testat själv men detta måste ju bara funka:)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-07-11 13:56

Det går inte att använda CD-R skivor. Jag vet för att jag har provat.
Det går till och med att starta "DVDn", men den hackar hela tiden.
Om du verkligen vill få ner priset så köp MÅNGA DVD skivor. När vi köper så betalar vi runt 6-7 kr + moms.

Dodo

  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 21:15

Tack för all input. Jag blev övertygad och köpte mig ett gäng DVD skivor. iDVD ger verkligen önskvärt resultat. Det blir riktigt proffsigt utan att man behöver spendera en evighet för finlir. Det känns ju perfekt att kunna arkivera sina foton på en skiva och samtidigt sammanställa de bästa bilderna i bildspel med animation och ljud. Bonus är animerade start-menyer som ger den där riktiga pricken över i:et. Lysande helt enkelt!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-11 21:25

OT (?):
Jag skulle bränna en .dv-fil till en kund, och jag upptäckte då att det i Toast 6 Titanum gick att välja:
Video > DVD-Video (med PAL) då jag hade en CD inmonterad.
Jag brände skivan, och har inte hört något klagomål ännu.
Och den enda testkörning jag själv gjorde var med den inbyggda DVD-spelaren (som klarade saken men bravur).

1
Bevaka tråden