Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office-Program?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det medföljande Apple Works fungerar bra och om dokumenten man skapar där, framför allt Ordbehandlaren, går att öppna med något program i Windows?

Måste jag köpa Microsoft Office, eller kanske något annat program för att kunna öppna dokument på både Mac och PC? Vad använder ni själva för program till ordbehandling etc?

om du inte absolut behöver excel så behöver du inte heller köpa office, det är min uppfattning i alla fall.
körde test drive versionen som jag fick med till min dator och tyckte den kändes väldigt instabil. den var inte heller alls lika lättarbetad som windowsversionen och excel som jag ansåg var det tyngsta argumentet för ett eventuellt köp, var helt värdelöst i jämförelse...
det finns gott om andra bra ordbehandlare, men kalkylprogram vet jag inte riktigt.
jag skulle uppskatta lite tips på den fronten jag med

ordbehandlaren i apple works funkar kanon tycker jag.
filerna är kompatibla, vill du vara på den säkra sidan kan du spara dina filer som .rtf jag har kört många windowsofficedokument och linuxopenofficedokument i appleworks och aldrig haft några problem...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-07-11 19:15

Jag tycker Office 2004 funkar OK, men det hänger sig ibland vilket är extremt irriterande när man sitter och skriver något.

Ett alternativ till Office med samma funktionalitet är NeoOffice/J som du kan tanka hem gratis här: http://www.planamesa.com/neojava/en/index.php

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-11 20:26

Du kan även spara dokument från textredigeraren som word-filer.
Går även att öppna .doc-filer där, men då inte med bilder.

edit: Ändrat i felstavning. (".doc-filer" felstavat.)
*skyller på det portugisiska vinet*

Senast redigerat 2005-07-11 21:08

Jag kör NeoOffice och det fungerar bra tycker jag... det står i beskrivningen att det ska kunna öppna filer från Word men jag har inte provat. Programmet bygger i grunden på OpenOffice.

1
Bevaka tråden