Tar upp den här tråden igen. Försöker ansluta till en Windows 98-dator från en Mac OS X 10.2.4-dator. Får Error 36 hela tiden.
Skriver smb://ip-nummer/delade mappens namn men jag har provat med de två namn som maskinen har i DNS-systemet och med och utan mappens namn. Har också testat att lägga upp en användare i Win 98-burken med samma namn som jag är inloggad med i Mac OS X.
Jag får upp rutan med tre fält i och skriver vad jag förstår rätt saker i de tre fälten (har provat med en massa varianter förstås).
Har provat detta och allt möjligt annat enligt diverse instruktioner på internet (lagt till en sak i regedit, tex, kollat konfigureringen av nätverk och tcp/ip på PC´n massa gånger och en massa andra saker) men får nu nog erkänna att jag har kört fast.
Någon som haft fel 36 i samband med windows 98 och samba / smb och lyckats bli av med det?
Jo, en sak till, det är en standardinstallation av Windows 98 som är uppdaterad via Windows update så sent som idag. Har inga speciella program eller brandväggar installerade och jag försöker göra det här över internet, vi sitter inte i samma nätverk.
Tillägg: Provade igen med en dator Mac OS X Server-maskin som faktiskt sitter i samma switch som Win98-burken och där går det! Så vad borde felet vara då?
/Ola
[ 16. februari 2003, 21:48: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]