Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min uppkoppling är kass sen jag bytt till iMac G5 / Airport Express!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett stort problem. Bytte precis till en Imac g5 från min gamla PC burk. Detta kändes ju bra men det är vissa saker som jag verkligen inte förstår. Min Internet uppkoppling som är BBB adsl 8/2 är numera på 28 modemstadiet. Alltså det går inte att skicka en bild till mina kompisar för det tar så lång tid. När jag kör tptest så får jag bra resultat men när jag använder ftp eller adium som jag använder för att kommunicera med mina kompisar så går det inte framåt alls. Jag tycker att även när jag surfar så tar allt längre tid. Snälla hjälp mig med detta då jag ser det mycket allvarligt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-14 11:15

Hur upplever du hastigheten om du kopplar förbi AirPorten d v s använder vanlig tp-kabel mellan datorn och ADSL-modemet?

Har du uppdaterat till Mac OS X 10.4.2?

Även Flash 8 betan rekommenderas.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 12:12

Jag kör också iMac g5 och logic express och jag kommer upp i de 5 Mbiten jag har, och detta trådlöst. Jag misstänker att det är adium som är ett dåligt fildelningsprogram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-14 12:27

Adium har inte stöd för snabb filöverföring på samma sätt som MSN - MSN normalt använder. Om jag minns rätt går filöverföring via Adium via någon tredjepartsserver vilket leder till avsevärt lägre hastigheter. Sök på adium här eller gå till Adiums webbplats för ytterligare information.

Fungerar FTP överhuvudtaget? Har du forwardat (typ SUA/NAT eller vad det nu heter) FTP-porten till just din Mac? Testa att koppla din iMac direkt till din ADSL-uppkoppling, går det nu är det det som är problemet. Det finns lite inställningar att ändra i Airport Admin-programmet för lösa detta.

Ursprungligen av hekr:

Adium har inte stöd för snabb filöverföring på samma sätt som MSN - MSN normalt använder. Om jag minns rätt går filöverföring via Adium via någon tredjepartsserver vilket leder till avsevärt lägre hastigheter. Sök på adium här eller gå till Adiums webbplats för ytterligare information.

Stämmer bra. Så här står det på Adiums hemsida angående MSN:

"Why is MSN file transfer so slow?

MSN file transfers in the protocol supported by libgaim go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libgaim."

Finns mer att läsa på http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer

1
Bevaka tråden