Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-bränning - skumt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-16 19:50

Jag brände en skiva med en mapp filer som jag skulle använda på min PC. PCn kunde läsa skivan men rapporterade "Mappen har flyttats eller tagits bort".

Kanske ett tillfälligt fel men jag kan ju läsa innehållet på macen.

Kan man inte lita på Mac OS X:s inbyggda CD-brännare?

/Ulf A

Det kan du definitivt göra. Det är inget fel på den inbyggda brännaren. Låter som ett screw-up bara.
Exakt i vilket läge kommer det meddelandet upp? Ser Win innehållet på skivan? Någon fil alls?

EDIT: Stavfel

[ 16 September 2002, 19:54: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

• Medlem
  • 2002-09-16 20:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Det kan du definitivt göra. Det är inget fel på den inbyggda brännaren. Låter som ett screw-up bara.
Exakt i vilket läge kommer det meddelandet upp? Ser Win innehållet på skivan? Någon fil alls?

EDIT: Stavfel

Nej, det gick inte att komma in i mappen.
Meddelandet kommer upp när jag klickar på mappen.
Innehållet existerar alltså inte för Windows.

/Ulf A

X har stöd för ISO 9660 men inget stöd för tillägget "Joliet" därför funkar det inte att bränna en CD med mapp/filstruktur som är läsbar i Windows. För att kunna bränna en dylik behöver du "Toast"

[ 16 September 2002, 20:21: Meddelandet ändrat av: Thomas J ]

• Medlem
  • 2002-09-17 06:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas J:
X har stöd för ISO 9660 men inget stöd för tillägget "Joliet" därför funkar det inte att bränna en CD med mapp/filstruktur som är läsbar i Windows. För att kunna bränna en dylik behöver du "Toast"

Tack för den informationen. Nu bränner jag CD-skivor som fungerar även på PC.

/Ulf A

1
Bevaka tråden