Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

png i Internet Explorer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-22 22:23

jag har hört att det ska gå att visa .png-bilder direkt i internet explorer utan att behöva öppna quicktime. tyvärr så vet jag inte hur man gör för att ställa in explorer att visa bilden. någon som vet?

[ 22 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Mazze ]

• Medlem
  • 2002-03-23 11:25

Jag har för mig att man ändrade i Explorer:s File Helper inställningar och satte .png-formatet till att använda sig av QuickTime-pluginen i stället för att laddas ner till disk.
Jag fick det att fungera då, men sen en tid tillbaka använder jag OmniWeb som browser, så jag kan minnas fel.
Har för tillfället ingen bra länk att testa det på. Får du inte det att fungera kan du väl posta en länk så kan jag testa.

//megus

Mozilla hanterar PNG-bilder direkt "ur lådan". Ladda ner från http://www.mozilla.org och njut!

Det går utmärkt att se det direkt i Explorer vill jag lova. Gå in på File Helpers under Preferences och se till att allt som är .png är inställt på "View with Browser" under "How to handle".

Mina erferenheter är att icke "inline" png-filer visas med QuickTime. Alltså är det ju bara en inställningsfråga. Inline png-filer funkar däremot utmärkt ur boxen.

Vad är "inline png"?

1
Bevaka tråden