Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudförbättra VOB-filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-18 11:49

Har en musikfilm (ej kommersiell) med bra bildkvalitet men med sämre ljudkvalitet och har nu exporterat ljudet med MacTheRipper till en PCM-fil. Efter konvertering till AIFF-fil har jag sedan förbättrat ljudet i mitt ljudredigeringsprogram DSP-Quattro och har en ny AIFF-fil med bättre ljudkvalitet. Nu skulle jag vilja "muxa" bild och ljud och bränna en ny DVD men hur går det till ? Kan MMT-EZ sätta ihop bild och ljud (finns en funktion för att "multiplex audio and video") så att jag kan bränna i Toast eller Popcorn eller är det något annat program som behövs ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-07-18 12:32

Compressor funkar till det mesta.

Dodo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-18 13:10

Compressor löser INTE dina problem.

Dock finns ett gratisprogram som heter MPEG Streamclip som gör det. Sök efter det på versiontracker.

Jag tror dock MPEG Streamclip gör en muxad MPEG och inte VOB så du kommer inte kunna bränna ut den hur som helst på DVD. För det behöver du gå genom ex. DVD Studio Pro TROR jag.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-20 08:40

Är det verkligen ingen som har provat detta i praktiken ? Kan det möjligen vara så att det går att importera bild och ljud till iMovie och därifrån bränna en DVD ? Någon har också sagt att det skulle gå att bränna direkt i Toast ? Jag får väl experimentera och se vad som kan tänkas fungera.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-22 15:33

Nej, inget fungerar och jag får helt enkelt konstatera att om man väl har demultiplexat bild- och ljudfiler och sedan skall försöka multiplexa tillbaka dom igen och bränna, så är det så att säga lång näsa som gäller. Många program finns det men tydligen inget för det här ändamålet. Cinematize ???

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-07-22 19:52
Ursprungligen av Jan L:

Nej, inget fungerar och jag får helt enkelt konstatera att om man väl har demultiplexat bild- och ljudfiler och sedan skall försöka multiplexa tillbaka dom igen och bränna, så är det så att säga lång näsa som gäller. Många program finns det men tydligen inget för det här ändamålet. Cinematize ???

Jodå MPEG Streamclip gör det dock behöver man Apples Mpeg-2 uppspelar codec kostar ca 250:-sen är det bara att exportera ljud och bild till t.ex "iMovie format" eg. DV-stream och och göra en ny DVD med iDVD.

1
Bevaka tråden