Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort iDisk?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft en provkonto på .Mac och har gjort några synkningar. Då har jag fått en kopia av iDisk på mitt skrivbord, som jag nu vill ha bort. Hur gör jag det; den går inte att mata ut eller slänga på vanligt sätt?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-13 11:49

Det ska gå att ctrl-klicka på den och välja mata ut.

Det är bara och sänga i papperskorgen eller markera och tryck Äpple+E

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-13 11:53

Du kanske måste stänga av idisk-synkroniseringen i Systeminställningarna (.Mac).

Ursprungligen av Macus:

Du kanske måste stänga av idisk-synkroniseringen i Systeminställningarna (.Mac).

Är av. Det är just själva utmatningen som inte funkar; har testat alla olika metoder enligt ovan. Om jag t ex drar den till papperskorgen, blir den mycket riktigt till utmatningssymbolen, men inget händer.

Dra ur nätverkssladden, alternativt stäng av Airport och prova att mata ut.

Ursprungligen av Nurell:

Dra ur nätverkssladden, alternativt stäng av Airport och prova att mata ut.

Funkar inte heller. Är det nåt på HD jag skall radera först kanske? Eller har det med och göra att mitt .Mac-konto löpt ut?

Har du prövat att starta om finder eller datorn?

Ursprungligen av EricBradley:

Har du prövat att starta om finder eller datorn?

Jepp!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-19 16:15
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Har haft en provkonto på .Mac och har gjort några synkningar. Då har jag fått en kopia av iDisk på mitt skrivbord, som jag nu vill ha bort. Hur gör jag det; den går inte att mata ut eller slänga på vanligt sätt?

Öppna .Mac i Systeminställningar och klicka bort "Skapa en lokal kopia ..."
så försvinner den från skrivbordet (i Panther) och i Tiger trycker du på Avbryt iDisksynkroniseringen.

Senast redigerat 2005-07-19 17:08
1
Bevaka tråden