Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 20'-frågor?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-20 20:06

Några funderingar och frågor som jag vill klara ut. Alla föredelar och nackdelar med iMacen.

1. Vad är det fär ljudnivå på datorn jämfört med en PC tower.?
2. Är det en bra skärm på iMac ?
2. Vad är er intryck av hastigheten?
3. Är det värt pengarna man får lägga på iMac ?
4. Hur länge tror ni man kan överliva med iMac?
5. Funkar BT tagent/mouse bra med iMac ?
6. Blir datorn varm?
7. iMac med 2gig mine = bra för grafiskproduktion/webbdesign?
8. Kommer inte på något mer just nu. har ni något som är intressant så ??

1. Mer eller mindre - beror helt på vilket grafikkort som sitter i PC-burken.
2a. 20' är utmärkt, påtagligt bättre än 17'
2b. Fullt tuillräcklig
3. Definitivt
4. Livet ut - dvs. man blir fast för livet efter att ha valt Mac
5. Alldeles utmärkt
6. Det finns rapporter om väldigt varma exemplar, vilket får mig att tro att det inte är ett generellt problem
7. Två GB är overkill - ett GB är tillräckligt, utom de rent extrema arbetena
8. Jo, det kommer med ett alldeles utmärkt OS också och en hel hoper matnyttiga program. Dessutom går det att köra den mot nätet UTAN aktivt antivirus-program. Oddsen just nu är väl 39 mot 105000 och det senaste för Mac sådär tio år sedan.

1. grafikort (?) eller ej. Den är betydligt mkt tystare än den towers jag har stött på.
2. 17" har jag bara sett i butik och den verkade lite sådär, svårt att få en bra
uppfattning i butik iaf. Jag valde 20" vilket jag inte har ångrat. Riktigt bra skärm.
3. den är helt klart snabb. 512mb räcker dock inte för lite tyngre grafiska arbeten.
men hey.. 1gb till kostar 1000pix.
4. några år utan tvekan. var snäll mot den bara.
5. har inga problem alls med BT. musen drar lite mer batteri än vad jag
räknat med. efter ca 2månader fick jag byta batteri. fortf. inte bytt i tangentbordet.
6. japps. det blir den. min cpu ligger runt 70-76grader. men den håller sig ändå tyst.
7. helt klart. skärmen duger fint. Kan kännas lite liten ibland på höjden. (widescreen).
8. om du sysslar mkt med p2p är det ingen killermaskin. Men det funkar helt klart.
och växer..

1
Bevaka tråden