Ja, det är mycket synd. I mina ögon har Apple grävt sin egen
grav. De kommer dö av piratkopieringen (säg inte att ingen
kommer hacka OS X till standard x86-moderkort). Kvar blir
de med sin iTunes..
Men det är en helt annan diskussion..
Om processorn är allt så kan väl du som coder demonstrera MorphOS på min G5 mac om ett tag? Det borde ju vara mycket enkelt och nån hackar det snart. Då behöver ingen köpa dyra Pegasoskort längre utan kan använda gamla avlagda macar. Genesi verkar ha grävt sin egen grav.
Ett OS på x86 som går att piratkopiera och använda på vilken PC som helst måste givetvis också innebära en katastrof. Microsoft går nog i konkurs vilken dag som helst.
PPC är dessutom säkert framtiden. IBM överger snart ideér som "embedded" och "console" och satsar på CPU:er för desktopdatorer istället. Inom kort kommer nämligen alla andra stora tillverkare av datorer som använder PPC att lägga gigantiska inköpsorder på just sådana processorer. Intel, AMD, Microsoft, Apple, Dell, HP etc är uppenbart chanslösa mot dessa superföretag som med PPC kommer att ta över marknaden.
Låter jag sur är det nog för att jag är lite trött så ta allt med en nypa salt. Men, i MINA ögon förstörde Pegasos all glädje med att tillhöra Amigacommunityt och var anledningen att jag drog mig bort därifrån. Den pajkatsningen som där är vanligt förekommande kan vi i mitt tycke leva utan inom mac-världen. Så din anti-apple kritik kan du väl vara snäll och bespara oss.