Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyckelringar borttagna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå
Skulle använda datorn igår kväll, och då upptäcker jag att på något sätt har alla mina nyckelringar blivit borttagna så att det inte går att arbeta så lätt med datorn. Tänkte att jag startat om datorn, men då eftersom den inte hittar den gamla nyckelringen så har den rensat t.ex. safari från mina bokmärken. Någonting har hänt med min dator och jag vill inte formatera den än, det är min sista ut väg. Finns det någon som kan hjälpa mig? Är relativt haj på macar och dess system.

///Robban

Hur ser det ut i Nyckelhanteraren då?

Testa en reparation av nyckelringen i det programmet.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-18 12:29

Jag råkade också ut för det, gick inte att reparera nyckelringen alls...
Men det löste sig efter reboot och den bara fungerade igen

har tre system nycklar kvar, och rebooten funkade inte.

Vart repererar man nycklarna då? hittar det inte i programet. Plus tror jag att mina gamla nycklar är borta, för safari frågade om den kunde göra en ny, och mailet med, och mitt chat prgram med. Annar vad tror ni är bäst att göra?

Reparation hittar du i menyn Nyckelhanterare. Kortkommando är Kommando+Alt+A

Är alla nycklar borta och du inte har någon backup är det väl inte så mycket att göra. Antingen finns filerna eller så finns de inte. Reparera skivan och behörigheterna och kör på.

Det låter som du råkat ut för en sån där återställning som kan hända när man kör slut på hårddiskutrymme. Det finns en del trådar på forumet om detta.

Jag vet att .mac är för dyrt för många men för egen del är det värt pengarna tack vare två saker - synkning och backup.

Har man inte möjlighet att prenumerera på .mac så se till att göra en manuell backup. Fördelen med Apples program är att det bara är att peka och kopiera tillbaka nyckelringen t ex. Funkar även vid ominstallation av systemet. Bara att tanka tillbaka.

.

jag gjorde en formatering på datorn istället, men menar du att om man har lite diskutrymme återställs nyckelringarna, för jag hade runt 2Gb kvar på hårdisken, ska snart köpa en till hårdisk. Kanske var därför då, bra att veta.

Ja precis. 2 gb är mycket i de flesta sammanhang men drar man igång ett par tunga program som drar mycket minne och/eller sparar stora tempfiler kan det säga slurp å bli slut.

1
Bevaka tråden