Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes vägrar stänga av sig

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-02 16:46

Har upptäckt ett väldigt lustigt fel, så fort jag stänger iTunes så startar det igen, det gör detsamma om jag har iPoden ikopplad och vilka delningsinställningar jag har. Någon som har sett liknande saker tidigare?

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-14 17:10

Är det verkligen ingen annan som har det här problemet?

Små tilläggsprogram som visar vilken låt som spelas, startar ibland iTunes automatiskt. Kanske har du installerat något sådant.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-14 22:25
Ursprungligen av Olav Rust:

Små tilläggsprogram som visar vilken låt som spelas, startar ibland iTunes automatiskt. Kanske har du installerat något sådant.

Jepp, det hade du alldeles rätt i, jag har kört ett script som visar vilken låt iTunes spelar i Geektool och det är uppenbarligen det som har gjort så att det inte går att stänga av iTunes. Tack så mycket!

• Oregistrerad
  • 2005-04-14 18:10

Om man använder Limewire har den också en tendens att kicka igång Itunes har jag sett.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-05-20 22:28

Jag har en Widget som styr iTunes (inte Apples egna) och det verkar som att den också startar iTunes automatiskt.

Har man sin iPod inkopplad så kan denna hindra att iTunes avslutas ordentligt. Jag får koppla bort min ibland för att öht kunna stänga av datorn...

Hej,

Jag har samma problem som trådskaparen Jarviz beskrev - nämligen att iTunes startar igång av sig själv en stund efter att jag stängt ner densamma (iTunes 4.9). Jag har i inställningarna iTunes klickat bort allt som har med "uppdatera"/"gå ut på nätet" etc att göra men problemet kvartstår. Likt en envis telefonförsäljare dyker iTunes igång igen utan att man bett om det ;).

Det finns inga scripts eller program som jag kopplat till iTunes - det enda är Apples egna iTunes Widget i Dashboarden. Kör 10.4.2.

Någon som har samma problem med självstartande iTunes och som inte har några scripts ?

Två tips:

1. Har du enable:at Podcasts och prenumererar på dessa så kommer iTunes automagiskt att dra igång och kolla efter nya sändningar.

2. Om inte iTunes stänger av sig ordentligt så testa att dismounta iPod:en först. Jag har ofta problem med att iTunes inte stänger av sig utan att jag först tar bort iPod:en. Sen går det som smort.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Två tips:

1. Har du enable:at Podcasts och prenumererar på dessa så kommer iTunes automagiskt att dra igång och kolla efter nya sändningar.

2. Om inte iTunes stänger av sig ordentligt så testa att dismounta iPod:en först. Jag har ofta problem med att iTunes inte stänger av sig utan att jag först tar bort iPod:en. Sen går det som smort.

Tack för tipsen Joacim [folket på 99mac är grymt snabba med bra svar!] .. men:

1) Podcasts alternativen är borttryckta (sorry, glömde skriva det i mitt första inlägg).

2) jag har _ÄNNU_ ingen iPod så det kan inte bero på det heller.

Jag ska prova mig runt o se vad som "triggar" iTunes att starta på egen hand - skam den som ger sig.

Edit:stafvfel :rolleyes:

1
Bevaka tråden