Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Med 10.4.2 ute, är det läge att uppgradera till Tiger?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har sedan Tiger släpptes varit sugen på att springa iväg och köpa ett ex, men har avvaktat i väntan på en och annan uppdatering från Apple. Med 10.4.2 ute funderar jag nu på om det är läge att "ta steget".

Har en iBook G4/800/640 med 10.3.9 installerad. Tänkte blåsa disken i samband med Tiger-installationen. Använder Safari, Mail, Netnewswire, iPhoto, iTunes, PS Elements och diverse mindre apps för php/mySQL.

Ni som uppgraderat, är det värt pengarna? Blir systemet rappare, stabilare och "bättre"? Eller kommer det att kännas som jag betalar 1000kr för spotlight och widgets? Har läst i allehanda diskussioner på 99mac för att bilda mig en uppfattning, men meningarna tycks gå isär vad gäller stabiliteten/mängden buggar.

Tacksam för svar/tips/råd.

jag har haft Tiger sen det släpptes och inte haft några som helst problem.
Har en ibook 900mhz med 640ram.
Har inte stött på några buggar, men har inte heller hunnit utforska hela tiger än.
Spring iväg och köp är mitt råd.
Tips: om du är student kan du köpa tiger för halva priset.

Kör på.
Tigern har varit en relativt problemfri uppdatering!
10.4.2 Är tokstabilt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 15:21

Har inte haft några problem alls. I och med Mac OS X 10.4.2 och Airport 4.2 så har alla problem som mina kunder haft försvunnit. Bra att du ska köra en formatering och sedan en clean installering. Vad än andra säger så slipper man massor med småfel på det sättet. Tar lite längre tid men det har man igen.
Skulle gå så långt att säga att man ska ta det lugnt med vad för saker från din egen Biblioteksmapp du tar in. Dvs, inte bara slänga in allt utan gå igenom det lite.

Förutom att min Airport är heldöd efter 10.4.2, även efter total ominstallation, funkar allt kalas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-23 00:03
Ursprungligen av Leftrustle:

Förutom att min Airport är heldöd efter 10.4.2, även efter total ominstallation, funkar allt kalas.

Dum fråga. Du har uppdaterat till Airport 4.2 och kollat lösa sladdar va?

Tack för era svar! Jag kommer nog köpa Tiger idag, har en återförsäljare 25 m bort.

Lite nyfiken på om en av de mer irriterande "buggarna" i Panther har åtgärdats: när skärmen går ner i vila, tappar den bildskärmsprofilen ibland. Är det samma problem i Tiger?

Ursprungligen av acke:

Dum fråga. Du har uppdaterat till Airport 4.2 och kollat lösa sladdar va?

Jupp. Datorn hittar kortet, men kortet hittar inget annat.

Jag har uppgraderat hemma och på jobbet. Båda installationerna blev helkass. Nu har jag formaterat och gjort på "rätt" sätt här hemma och se på tusan... Tiger var ju riktig snäll å trevlig. Jag har bara kvar en stor bugg och det är att den inte släcker skärmen med strömspar. Fler har det felet.

Jag kan inte rekommendera uppgradering men eftersom det är så enkelt att göra kan man testa det först och göra en installation från scratch som andraval om det blev struligt.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-23 10:26

Jag hade betalat för en uppgradering. Visst, systemet blir rappare, men det är enligt mig också det enda. Dashboard klarar man sig utan. Spotlight känns halvfärdigt och är en ständig källa till irritation.

1
Bevaka tråden